صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
با اشاره به حضور افغانستانی‌ها در ایران، اظهار داشت: تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط، عمدتا برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است. نقش برادران ما در افغانستان و به خصوص شیعیان افغانستان در طول سال‌های بعد از انقلاب برای مردم ایران نه تنها مخرب نبوده، که بسیار مولد و مثبت بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جماران: یادگار امام گفت: همه متفق القول هستند که پیام عاشورا این است که اگر انسان در دوراهی ذلت یا شهادت قرار گرفت، باید شهادت را انتخاب کند. در زندگی، نقاط عطفی وجود دارد که انسان باید بایستد و مقاومت کند. در این راستا، پیام اصلی عاشورا است که یک ارزش یا مفهوم باید برای انسان از جانش مهم تر باشد و به آن توجه کند.
 
یادگار امام با تأکید بر اینکه درب حرم امام همیشه به روی دوستان افغانستانی باز بوده و از این به بعد هم حتما همین طور خواهد بود، گفت: حجم تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران افغانستانی شکل گرفته است.
 
به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی شب گذشته طی سخنانی در دیدار با اعضا و مسئولین شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی، گفت: علی‌رغم ممانعت‌هایی که بعضا می‌شود، درب حرم امام همیشه به روی دوستان افغانستانی باز بوده و از این به بعد هم حتما همین طور خواهد بود.
 
یادگار امام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه قیام سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: همه متفق القول هستند که پیام عاشورا این است که اگر انسان در دوراهی ذلت یا شهادت قرار گرفت، باید شهادت را انتخاب کند. در زندگی، نقاط عطفی وجود دارد که انسان باید بایستد و مقاومت کند. در این راستا، پیام اصلی عاشورا است که یک ارزش یا مفهوم باید برای انسان از جانش مهم تر باشد و به آن توجه کند.
 
وی با اشاره به وضعیت تلخ حاکم بر جهان، گفت: این وضع، برای نظام لیبرال دموکراسی جهانی امتحان خوبی است. چرا که در جهانی که همیشه فریاد حقوق بشر سر می‌داد، 40 هزار نفر در طول یک سال در فلسطین و طی همین دو-سه هفته، دو هزار نفر در لبنان شهید شده اند، اما خبری از این فریادها نیست. دیگر صهیونیست ها باید چه کار کنند؟ آنها بر کفر و ظلم خود استقامت دارند، ما چرا بر ایمان‌مان استقامت نداشته باشیم؟! یک سال تظاهرات‌های مختلف شکل گرفت و دانشگاه‌های آمریکا به حرکت در آمد، اما آنها هیچ اعتنایی ندارند.
 
یادگار امام تصریح کرد: باید از یک عمر گریه برای سیدالشهدا(ع) استفاده کنیم و گریه‌کنان دروغینی برای او نباشیم. البته مطابق جمله رهبری که «نه تعلل می کنیم، نه شتاب زده عمل می کنیم»، عقل و عقلانیت در همه جا لازم است، ولی همه باید عزم لازم را  داشته باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور افغانستانی‌ها در ایران، اظهار داشت: تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط، عمدتا برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است. نقش برادران ما در افغانستان و به خصوص شیعیان افغانستان در طول سال‌های بعد از انقلاب برای مردم ایران نه تنها مخرب نبوده، که بسیار مولد و مثبت بوده است.
 
سید حسن خمینی با اشاره به نقش آفرینی شیعیان افغانستان در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی مانند حضور در لشکر فاطمیون، بر خنثی سازی تبلیغات علیه افغانستانی ها تأکید کرد.