صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
۱۰۴ کشور عضو سازمان ملل به همراه اتحادیه آفریقا در یک بیانیه، ضمن حمایت از آنتونیو گوترش، اقدام رژیم صهیونیستی در «عنصر نامطلوب» خواندن او را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ۱۰۴ کشور عضو سازمان ملل به همراه اتحادیه آفریقا در یک بیانیه، ضمن حمایت از آنتونیو گوترش، اقدام رژیم صهیونیستی در «عنصر نامطلوب» خواندن او را محکوم کرد.

در ادامه واکنش‌های جهانی به اقدام اسرائیل ضد دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش، این رژیم توسط ۱۰۴ کشور عضو سازمان ملل و اتحادیه آفریقا محکوم شد.

آن‌ها در بیانیه خود به طور جدی از گوترش حمایت کردند. بعد از آنکه در عملیات وعده صادق ۲، موشک‌های ایران قلب اراضی اشغالی را هدف قرار داد، وزیر خارجه این رژیم گوترش را متهم کرد که نتوانسته به‌صراحت حملۀ ایران را محکوم کند و بنابراین «شایستگی پا گذاشتن در خاک اسرائیل را ندارد».

در بیانیه حمایتی کشور‌های عضو سازمان ملل و اتحادیه آفریقا آمده که «ما از تعهد او (گوترش) به صلح و امنیت و همسویی با قوانین بین‌الملل از جمله در ترویج احترام به حقوق بین‌الملل بشردوستانه و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل درباره وضع خاورمیانه مطمئن هستیم».

آن‌ها افزودند که «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که می‌تواند نقش حیاتی سازمان ملل را در حل مناقشه تضعیف کند بپرهیزند و در عوض از ابتکاراتی که به راه‌حل صلح‌آمیز و پایدار بحران در خاورمیانه کمک می‌کند، حمایت کنند.»