صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: هم‌اکنون به دلیل بازگشت مسافران از شمال کشور شاهد ترافیکی فوق‌سنگین به همراه پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی در ورودی‌های شرقی پایتخت هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: هم‌اکنون به دلیل بازگشت مسافران از شمال کشور شاهد ترافیکی فوق‌سنگین به همراه پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی در ورودی‌های شرقی پایتخت هستیم.
 
ایرج کهریزی، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم در شرق استان تهران اظهار کرد: هم‌اکنون تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز پرحجم و سنگین در جریان است.
 
وی با بیان اینکه ترافیک در ورودی‌های شرقی پایتخت به‌طور فوق‌سنگین در جریان است، گفت: از شمال به جنوب آزادراه تهران_پردیس و محور قدیم جاجرود حدفاصل کمرد تا پل جاجرود، به سمت تهران شاهد پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی هستیم و خودروها به مرور درحال تخلیه این محور هستند.
 
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: بازگشت مسافران به سمت تهران به یکباره و طی ساعات اخیر آغاز شده است و به همین دلیل بر بار ترافیکی محورهای هراز و فیروزکوه و ورودی‌های شرقی پایتخت افزوده شده است.
 
سرهنگ کهریزی ادامه داد: هم‌وطنان می‌بایست بازگشت خود از سفر را زمانبندی کرده و پیش از حرکت از پیش از آغاز سفر وضعیت راه‌ها را از طرق مختلف رصد کنند تا با بار ترافیکی فوق‌سنگین مواجه نشده و چندین برابر زمان معمول را صرف گذر از این محورها نکنند.
 
وی اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز سنگین و پرحجم درجریان است و در برخی نقاط این محور مانند گیلاوند، مهرآباد رودهن و غیره با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.
 
فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای شرق استان رخ نداده، تاکید کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دو لاین رفت و برگشت محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم عادی و روان درجریان است و هم‌وطنان بدون گره ترافیکی در حال عبور از این مسیرها هستند.
 
سرهنگ کهریزی با بیان اینکه عوامل پلیس‌راه در سطح محورها حاضر بوده و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: صبر و شکیبایی در هنگام رانندگی، رعایت حق تقدم، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، در این مواقع و وجود ترافیک‌های فوق‌سنگین توصیه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ۲۰ کیلومتری مقاصد مسافران رخ می‌دهد، عنوان کرد: هم‌وطنان با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودروهای جلویی، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت و با رعایت حقوق شهروندی میتوانند سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر مسافران رقم بزنند.