صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
مرکز ارتباط با رسانه ها در حزب الله لبنان گزارش خبرگزاری رویترز در مورد ایجاد فرماندهی نظامی جدید برای جنگ زمینی در این حزب و جزئیات مربوط به ماهیت، برنامه‌ها و تسلیحات مربوط به آن را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: مرکز ارتباط با رسانه ها در حزب الله لبنان گزارش خبرگزاری رویترز در مورد ایجاد فرماندهی نظامی جدید برای جنگ زمینی در این حزب و جزئیات مربوط به ماهیت، برنامه‌ها و تسلیحات مربوط به آن را تکذیب کرد.
 
به گزارش شبکه المنار، مرکز ارتباط با رسانه‌ها در حزب الله لبنان با صدور بیانه‌ای افزود: خبرگزاری رویترز گزارشی در مورد آنچه فرماندهی جدید برای جنگ زمینی در حزب الله خواند و جزئیات مربوط به ماهیت این جنگ، برنامه ها و تسلیحات آن منتشر کرد.
 
این بیانیه اضافه کرد که این گزارش چیزی جز تخیل نویسندگان، روزنامه نگاران و مشاوران امنیتی رویترز نیست و قطعا آنچه به یکی از فرماندهان میدانی حزب الله نسبت داده شده، کاملا نادرست است.
 
حزب الله لبنان افزود: سیاست این جنبش، همان‌طور که مشخص است و شاید لازم باشد آن را تکرار کنیم، این است که هیچ منبعی در حزب الله وجود ندارد، چه رسد به منبع یک فرمانده میدانی که چنین اطلاعات خطرناکی را که به آن نسبت داده شده است، ارائه دهد.
 
خبرگزاری رویترز امروز ( جمعه) به نقل از یک فرمانده میدانی در حزب‌الله ادعا کرد که حزب الله از طریق فرماندهی نظامی جدید، خود را برای جنگ فرسایشی طولانی مدت در جنوب لبنان آماده می‌کند.
 
رویترز به نقل از این فرمانده میدانی مقاومت اسلامی لبنان که به نام آن اشاره ای نشد، ادعا کرد که رزمندگان حزب الله پس از ۷۲ ساعت از ترور شهید سید حسن نصرالله، اتاق عملیات جدیدی را ایجاد کردند.
 
رویترز در ادامه ادعاهای خود به نقل از این منبع بدون هویت، افزود: مرکز فرماندهی جدید با وجود حملات بعدی رژیم صهیونیستی در حال فعالیت است و رزمندگان بر اساس دستورات صادره از این مرکز اقدام به شلیک موشک، راکت و پهپاد می‌کنند و با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی می‌جنگند.
 
این خبرگزاری انگلیسی به نقل از این فرمانده میدانی حزب‌الله ادعا کرد که فرماندهی جدید حزب الله، به صورت کاملا محرمانه در حال فعالیت است.
 
پیشتر، اتاق عملیات حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقاومت اسلامی لبنان سخنان شیخ مجاهد «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله درخصوص آمادگی یگان موشکی حزب الله برای هدف گرفتن هر نقطه‌ای در سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت صلاحدید و تصمیم رهبری مقاومت از طریق سلسله مراتب فرماندهی را تایید می‌کند و قوی‌تر و استوارتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 
این بیانیه افزود: اگر دشمن صهیونیستی به تعرضات و حملات خود به مردم شریف لبنان در همه مناطق این کشور ادامه دهد، مقاومت اسلامی، «حیفا» و سرزمین های دورتر از آن را با موشک‌های خود همانگونه که کریات شمونه، المطله و دیگر شهرک‌های صهیونیست نشین در نزدیکی مرز با لبنان را هدف قرار داد، هدف قرار خواهد داد.
 
اتاق عملیات حزب‌الله در بیانیه خود تصریح کرده بود که مقاومت اسلامی طوری که دشمن انتظارش را هم ندارد، می‌شنود، می‌بیند و دستانش می تواند به هر منطقه‌ای در فلسطین اشغالی برسد.