صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ایرلند در واکنش های جداگانه، حملات ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان را محکوم و آن را عبور از خط قرمز این اتحادیه و غیرقابل قبول دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ایرلند در واکنش های جداگانه، حملات ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان را محکوم و آن را عبور از خط قرمز این اتحادیه و غیرقابل قبول دانستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه حمله نظامیان رژیم اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان را محکوم کرد و گفت» این اقدام عبور از خطوط قرمزی است که اتحادیه اروپا به آن قائل است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفیل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین های اشغالی مستقر هستند. یونیفل با اشاره به حملات مکرر

اسرائیل به پایگاه‌های خود در منطقه راس الناقوره در منطقه مرزی لبنان اعلام کرد که در حمله روز گذشته تانک های ارتش رژیم صهیونیستی ۲ صلح بان زخمی شدند.

یک سخنگوی یونیفل به رسانه‌ها گفته است که حمله رژیم اسرائیل به نیروهای یونیفل به احتمال زیاد عمدی بوده است.

مقامات کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز پس از این حمله، درخواست تشکیل جلسه‌ای را بین کشورهای اعزام کننده نیرو به یونیفل دادند. وزیر دفاع ایتالیا گفت: این حمله حادثه یا اشتباه نبوده است.

وزارت دفاع ایتالیا نیز این حمله نظامیان رژیم اسرائیل را غیرقابل تحمل دانست و سفیر این رژیم را به محل این وزارتخانه احضار کرد.

وزارت خارجه اسپانیا نیز به نوبه خود در بیانیه ای این حمله را محکوم کرد.

«سیمون» هریس نخست وزیر ایرلند نیز طی پیامی در واکنش به این حمله ارتش رژیم صهیونیستی گفت که عمیقا نگران است و این اقدام غیرقابل تحمل است.