صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
محمد الشمری، استاد روابط بین الملل دانشگاه نهرین عراق نوشت: قرار دادن عکس مرجع عالیقدر آیت‌الله علی سیستانی در فهرست اهداف ترور در یک رسانه اسرائیلی، به نظر من، دو هدف دارد: اول: پیام فشار بیشتر به شیعیان در سراسر جهان که اسرائیل در هدف قرار دادن همه نماد‌های شما، به ویژه کسانی که تأثیر بیشتری دارند، تردید نخواهد کرد، تا بلکه شیعیان از ادامه مواجهه، چه به‌طور نظامی و چه سیاسی و رسانه‌ای و انسانی، خودداری کنند. دوم: ایجاد تصوری در میان حامیان اسرائیل که وقتی صحبت از مواجهه می‌شود، همه شیعیان یکسان هستند و بنابراین باید همه آن‌ها را هدف قرار داد، به‌ویژه مرجع عالی آن‌ها.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد الشمری، استاد روابط بین الملل دانشگاه نهرین عراق به قرار  دادن عکس آیت‌الله علی سیستانی در فهرست اهداف ترور در یک رسانه اسرائیلی واکنش نشان داد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ وی نوشت: قرار دادن عکس مرجع عالیقدر آیت‌الله علی سیستانی در فهرست اهداف ترور در یک رسانه اسرائیلی، به نظر من، دو هدف دارد:
 
اول: پیام فشار بیشتر به شیعیان در سراسر جهان که اسرائیل در هدف قرار دادن همه نمادهای شما، به ویژه کسانی که تأثیر بیشتری دارند، تردید نخواهد کرد، تا بلکه شیعیان از ادامه مواجهه، چه به‌طور نظامی و چه سیاسی و رسانه‌ای و انسانی، خودداری کنند.
 
دوم: ایجاد تصوری در میان حامیان اسرائیل که وقتی صحبت از مواجهه می‌شود، همه شیعیان یکسان هستند و بنابراین باید همه آن‌ها را هدف قرار داد، به‌ویژه مرجع عالی آن‌ها.
 
به نظر می‌رسد این عمل ناشی از سردرگمی و سو محاسبه ای بزرگ است؛ زیرا شیعیان با توجه به گرایش‌های مختلف خود، تحت تأثیر چنین پیام‌های ساده‌لوحانه‌ای قرار نخواهند گرفت. همچنین، غرب که مدت‌هاست در تلاش برای کاهش مشکلات خود با شیعیان است، اکنون زیر بار اضافه شدن پیچیدگی‌های بیشتر به روابطش نمی رود.