صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
پلیس راه:
فرمانده پلیس راه مازندران، وضعیت ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال را سنگین اعلام کرد و گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز در محورهای مازندران شروع شده است. در حال حاضر وضعیت ترافیکی در محورهای ارتباطی استان از جمله هراز و فیروزکوه روان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: فرمانده پلیس راه مازندران، وضعیت ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال را سنگین اعلام کرد و گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز در محورهای مازندران شروع شده است. در حال حاضر وضعیت ترافیکی در محورهای ارتباطی استان از جمله هراز و فیروزکوه روان است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده چالوس در محدوده‌های پل زنگوله، ماسال و مرزن آباد و همچنین در مسیر شمال به جنوب آزاد راه تهران شمال در محدوده لانیز سنگین است.

وی افزود: تردد خودروها در هر ۲ مسیر رفت و برگشت در محورهای هراز و فیروزکوه هم اکنون به صورت عادی روان در جریان است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز دانست و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد و در صورت ثبت تخلف حادثه‌ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

رییس پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیک در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۷ صبح روز شنبه از محورهای کرج، چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وسیله نقلیه سبک

 محور چالوس:

پیش‌بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می شود:

۱) از ساعت ۱۴ از مرزن آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

۲) از ساعت ۱۷ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می شود.

۲) از ساعت ۱۵ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

۳. از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب یکطرفه اعمال می شود.

۴. از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر ۲ طرفه می شود.

۵) در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح یکطرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا خواهد شد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۱ از میدان امیرکبیر کرج به سمت چالوس ممنوع است.

وسیله نقلیه سنگین:

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان در محور کرج چالوس و بالعکس ممنوع است.

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی در روز جمعه ۲۰ مهرماه جاری به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

تردد تمام کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه جاری و همچنین از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.