صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
دولت قطر از ایجاد یک پل هوایی میان دوحه و بیروت و اولین پرواز حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: دولت قطر از ایجاد یک پل هوایی میان دوحه و بیروت و اولین پرواز حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان خبر داد.

خبرگزاری قطر شب گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که هواپیمای باری متعلق به نیروهای مسلح این کشور حامل تجهیزات اسکان، مواد پزشکی و لوازم ضروری از طرف صندوق قطر برای توسعه وارد فرودگاه بیروت شده است.

در این گزارش آمده است: «این هواپیما نخستین پرواز پل هوایی است که دولت قطر برای کمک به برادرانش در جمهوری لبنان راه‌اندازی کرده و در نظر دارد به حل بحران آوارگان ناشی از تحولات اخیر کمک کند».

در این خصوص «لولوه بنت راشد الخاطر»، وزیر دولت در امور همکاری بین‌المللی قطر که در حال حاضر در لبنان به سر می‌برد، گفت: «این پل هوایی انسانی شامل حمایت‌های پزشکی، غذایی و انسانی است تا به مؤسسات دولتی لبنان  در برابر عواقب حملات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل کمک کند».

او تأکید کرد: «دولت قطر به طور استوار در کنار لبنان، حاکمیت آن و مؤسسات ملی و مردمش ایستاده است».

«لولوه بنت راشد الخاطر» در ادامه گفت که در طول بازدیدش از بیروت، بر همبستگی قاطع دولت قطر با لبنان و حاکمیت و مؤسسات ملی آن و همچنین مردم آن تأکید کرده است.

او ضمن بازدید از برخی بیماران و آسیب‌دیدگان گفت که رژیم اسرائیل هیچ تردیدی در هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و تأسیسات پزشکی و درمانی به خود راه نمی‌دهد و تاکنون 13 بیمارستان از کار افتاده و 125 نفر از میان کادر بیمارستانی در پی این حملات به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری رسمی قطر در ادامه گزارش داد که یک هواپیمای فرانسوی نیز همزمان با هواپیمای قطری به بیروت رسیده که شامل کمک‌های انسانی، از جمله تجهیزات و لوازم پزشکی و همچنین ملزومات اسکان موقت است.

در روزهای گذشته، هواپیماهای مصری و اماراتی نیز به در قالب پل‌های هوایی جداگانه وارد فرودگاه بیروت شدند. امارات متحده عربی اعلام کرده که کمپین «امارات در کنار تو ای لبنان» را برای ارائه کمک‌هایی به ارزش 100 میلیون دلار آغاز کرده است.