صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۷ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم می‌گوید: در جلسه‌ای که دبیر شورای امنیت ملی با اصحاب رسانه گذاشته بود، آن جا به شدت بحث کردم که این اسماعیل هنیه چه شد؟ چرا باید به این راحتی شهید می‌شد؟ مهمان ما بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرآنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم می‌گوید: در جلسه‌ای که دبیر شورای امنیت ملی با اصحاب رسانه گذاشته بود، آن جا به شدت بحث کردم که این اسماعیل هنیه چه شد؟ چرا باید به این راحتی شهید می‌شد؟ مهمان ما بود.

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون مجلس دهم شورای اسلامی در میزگرد اهمیت مقابله با نفوذ با نگاهی بر حضور اتباع و مهاجران غیرقانونی که با حضور شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یازدهم برگزار شد، به نفوذ اطلاعاتی ایران در سایر کشورها اشاره کرد.

قسمتی از اظهارات کواکبیان به شرح زیر است:

در جلسه‌ای که دبیر شورای امنیت ملی با اصحاب رسانه گذاشته بود، آن جا به شدت بحث کردم که این اسماعیل هنیه چه شد؟ چرا باید به این راحتی شهید می‌شد؟ مهمان ما بود. آن هم در ابتدای روی کار آمدن دولت پزشکیان این اتفاق افتاد. توجیه دبیر شورای عالی امنیت ملی این بود که ما اصلا فکر نمی‌کردیم برای یک شخصیت که جنبه بین المللی دارد، بخواهند چنین برنامه‌ای داشته باشند. عجیب است که دقیقا در همان جایی که سایر نیروهای فلسطینی و دیگران هم بودند، به نوعی هماهنگ کردند که فقط او به شهادت برسد.

این نفوذ در عمق دستگاه‌های ما ایجاد شده است. معتقدم باید قدر سربازان گمنام را بدانیم و برای ما اهمیت و ارزش دارند، اما باید کمی بیشتر دقت کنیم و بحث نفوذ را خیلی جدی بگیرند. دستگاه‌های خارجی کار می‌کنند و اصلا هم به روی خودشان هم نمی‌آوردند. اما ضرباتی را از این نفوذ خورده ایم. فقط حادثه ترور هنیه نبود. چنانچه در آبسرد هم به نوعی هماهنگ کردند که حتی همسر شهید فخری‌زاده هم ضربه نبیند.

این مهم است. اخیرا در بحث لبنان و این پیجرها که مطرح شد، عده‌ای می‌گویند پس در مورد موبایل‌هایمان فکر کنیم. یعنی قبل از این فکر نمی‌کردید و الان که اینطور شده فکر می‌کنید. پس اعتقادم این است که در موضوع نفوذ هم مقداری باید وارد شویم.