صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
در گفت و گو با «انتخاب» مطرح شد؛
مهرداد لاهوتی، نماینده مجلس، درباره نظر مجلس نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها بیان کرد: «نظر مجلس در این رابطه قطعی نشده است. تعطیلی پنجشنبه‌ها فایده‌ای برای کشور ندارد. اگر قرار است تعطیلاتی صورت بگیرد باید شنبه را جایگزین پنجشنبه کنیم. با این کار فاصله ما با جهان زیاد می‌شود. پنجشنبه‌ها در تهران به طور کلی تعطیل است و با این کار شهرستان‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند. قطع ارتباطات اداری و اقتصادی ما فقط مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کند. باید روند ارتباط با جهان را تسهیل کرد و شنبه‌ها را تعطیل کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح کاهش ساعت کار و تعطیلی یک روز دیگر در هفته، مدت هاست که روی دست مجلس باقی مانده است. دولت و مجلس و اتاق بازرگانی هم در این بین به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. اول صحبت از تعطیلی شنبه‌ها بود که با مخالفت مراجع مواجه شد و پس از آن دوباره طرح به مجلس بازگشت و صحبت از تعطیلی پنجشنبه‌ها مطرح شد. فعالین اقتصادی معتقدند که تعطیلی پنجشنبه یک روز کاری دیگر را از روز‌های مشترک ایران و جهان می‌گیرد و باید به فکر تعطیلی شنبه بود. با این تفاسیر هنوز طرح کاهش ساعت کار روی میز کمیسیون مجلس باقی مانده است. 

مهرداد لاهوتی، نماینده مجلس، درباره نظر مجلس نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها به «انتخاب» گفت: «نظر مجلس در این رابطه قطعی نشده است. تعطیلی پنجشنبه‌ها فایده‌ای برای کشور ندارد. اگر قرار است تعطیلاتی صورت بگیرد باید شنبه را جایگزین پنجشنبه کنیم. با این کار فاصله ما با جهان زیاد می‌شود. پنجشنبه‌ها در تهران به طور کلی تعطیل است و با این کار شهرستان‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند. قطع ارتباطات اداری و اقتصادی ما فقط مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کند. باید روند ارتباط با جهان را تسهیل کرد و شنبه‌ها را تعطیل کنیم. »

وی درباره انگیزه مخالفین و موافقین تعطیلی پنجشنبه بیان کرد: «موافقین پنجشنبه معتقدند که چون تهران تعطیل است و استان‌ها تعطیل نیستند، به استان‌ها این امتیاز را دهیم تا با تهران همراه شوند. به نوعی در حال یک همسان‌سازی بین مرکز و استان‌ها هستند. مخالفین معتقدند که استان‌ها در حال فعالیت هستند و اگر همین فعالیت را هم تعطیل کنیم، فایده‌ای برای ما ندارد اما اگر شنبه و جمعه تعطیل باشد، آثار مثبت اقتصادی به دنبال دارد. »

لاهوتی درباره عدم نتیجه دولت و مجلس درباره تعطیلی پنجشنبه گفت: «در کمیسیون اجتماعی هنوز این موضوع در حال بررسی است. تصور من این است که به نتیجه هم نمی‌رسند. بعید است که این طرح در نهایت منجر به تعطیلی شود و کاهش ساعت کار کماکان روی دست مجلس و دولت باقی می‌ماند. مخالفین و موافق این ایده هنوز به یک جمع‌بندی مشخص نزدیک نشده‌اند. باید مجلس اول به یک جمع بندی برسد، سپس تکلیف تعطیلی‌ها روشن می‌شود.»