صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
رییس دیوان عالی کشور گفت: نماز جمعه گذشته به امامت، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوجهت در تاریخ انقلاب اسلامی برگی پر تلألؤ و زرین می‌ماند، اول از حیث حضور شخص رهبری علی رغم تهدیدات دشمنان آن هم از قبل از نماز و در مراسم یادبود سید مقاومت تا خطبه‌های نسبتاً طولانی، قرائت نمازجمعه و نماز عصر و بعد هم حضور در جمع مسئولان که همه این‌ها نشان از صلابت و بی اهمیت بودن تهدیدات دشمنان  قلمداد می‌شد و مایه دلگرمی عموم مردم بود و در ثانی حضور حماسی مردم ایران که بسیار قابل تحسین و تقدیر و غیرقابل توصیف است چرا که شنیدم حتی برخی افراد برای حضور در این مراسم عبادی سیاسی غسل شهادت کردند و با آمادگی کامل و بی اعتنا به تهدیدات دشمن در این مراسم حاضر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دیوان عالی کشور گفت: نماز جمعه گذشته به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوجهت در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان برگی پر تلألؤ و زرین می‌ماند.
 
به گزارش  روابط عمومی دیوان عالی کشور، جلسه وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور صبح امروز سه شنبه -۱۶ مهرماه- با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور و حجت الاسلام موسوی نماینده دادستان کل کشور برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور با عرض تبریک به مناسبت میلاد  حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: این امامزاده واجب التعظیم که قبله تهران است دارای جلالت خاصی است چراکه در زمان امامت ۵ امام معصوم زندگی کرده و از ۳ امام معصوم نیز روایاتی را نقل قول کرده است و در شأن ایشان در روایات آمده که ‌ابوتراب‌ رویانی‌ از ابوحماد رازی‌ می آورد که‌ بر علی‌ بن‌ محمد (ع) در «سُرَّمَن رأی» (سامرا)  درآمدم. و او را از مسائل‌ حلال‌ و حرام‌ پرسیدم‌ و مرا پاسخ‌ گفت و چون‌ او را وداع‌ گفتم‌ فرمود: حماد! اگر برای‌ تو مشکلی‌ در دین‌ پیش‌ آید، از عبدالعظیم‌ بن‌ عبدالله‌ حسنی‌ بپرس‌ و سلام‌ مرا به‌ او برسان و امیدواریم ما هم از همجواری مزار این سید جلیل القدر کمال بهره معنوی را ببریم.
 
رئیس دیوان عالی کشور در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل فراجا گفت: امنیت ایران اسلامی از شرق تا غرب کشور حتی روستاها مرهون زحمات این عزیزان است و از طرف خود و همکاران این هفته را خدمت این سربازان خالص تبریک عرض می نمایم.
 
 منتظری با اشاره به جنایات رژیم صهیونستی در منطقه گفت: در طول یکسال اخیر از حادثه ۷ اکتبر  که حماس در جهت آزادسازی سرزمین های اشغالی فلسطین اقدام کرد تا طوفان الاقصی و تا به امروز شاهد پایداری جبهه مقاومت در مقابل حملات وحشیانه این سگ زنجیری کاشته شده و هم پیمانانش هستیم اما دنیا به این امر معترف است که این رژیم غاصب شکست خورده و حالا با هدف تضعیف جریان حزب الله حملات وحشیانه خود را در لبنان انجام می دهد که طبق وعده الهی هیچ وقت به نتیجه نخواهد رسید.
 
رئیس دیوان عالی کشور ضمن تقدیر از عملیات وعده صادق ۲ توسط نیروهای مسلح و سپاه پاسداران گفت: اقدام سپاهیان عزیز باعث مسرت، شادی و دلگرمی مردم شد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری این اقدام کاملاً در چارچوب شرع مقدس اسلام و قوانین بین المللی عملی کاملاً مشروع و دفاع از ملت و سرزمین ایران بود و رهبری معظم نیز در نمازجمعه گذشته به تشریح و تبیین این عمل پرداختند.
 
منتظری در پایان با اشاره به برگزاری نماز جمعه نصر به امامت رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: نماز جمعه گذشته به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دوجهت در تاریخ انقلاب اسلامی برگی پر تلألؤ و زرین می‌ماند، اول از حیث حضور شخص رهبری علی رغم تهدیدات دشمنان آن هم از قبل از نماز و در مراسم یادبود سید مقاومت تا خطبه‌های نسبتاً طولانی، قرائت نمازجمعه و نماز عصر و بعد هم حضور در جمع مسئولان که همه این‌ها نشان از صلابت و بی اهمیت بودن تهدیدات دشمنان  قلمداد می‌شد و مایه دلگرمی عموم مردم بود و در ثانی حضور حماسی مردم ایران که بسیار قابل تحسین و تقدیر و غیرقابل توصیف است چرا که شنیدم حتی برخی افراد برای حضور در این مراسم عبادی سیاسی غسل شهادت کردند و با آمادگی کامل و بی اعتنا به تهدیدات دشمن در این مراسم حاضر شدند.
 
رای وحدت رویه دیوان عالی کشور درباره تعیین محل وقوع جرم کلاهبرداری غیر مرتبط با رایانه و مرجع صالح برای رسیدگی
 
پس از بیانات رئیس دیوان عالی کشور، دستورجلسه پرونده وحدت رویه، با موضوع اختلاف نظر بین شعب نهم و پنجاه و دوم دیوان عالی کشور با موضوع تعیین محل وقوع جرم کلاهبرداری غیر مرتبط با رایانه و مرجع صالح برای رسیدگی به این جرم با اختلاف استنباط از ماده ۳۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری اعلام شده است که پس از بحث و تبادل  نظر قضات دیوان عالی کشور در نهایت اکثریت قاطع اعضای جلسه، رأی شعبه نهم دیوان عالی کشور را تأیید نمودند که بر اساس نظریه قضات شعبه نهم دیوان عالی کشور دادگاه محلی که واریز وجه از ناحیه شاکی در حوزه آن واقع شده صالح به رسیدگی است.
 
شایان ذکر است، کلیه آراء وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور به منزله قانون و برای کلیه شعب دیوان عالی و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم الاتباع است و مشروح کلیه مذاکرات هیأت عمومی دیوان عالی کشور نیز در مجلد سالیانه منتشر خواهد شد.