صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما حمل و نقل عمومی بود و در بودجه سالیانه با اختصاص رقم ویژه برای حمل و نقل عمومی کار کردیم و انتظار داشتیم اقدام ویژه ای صورت بگیرد، اظهار کرد: بنده در دو نوبت درخصوص گزارش نحوه واگذاری و بهره برداری از ۶۳۰ دستگاه ون به شهردار تذکر دادم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: سهم ۶۳۰ دستگاه ون شهرداری از دولت با وجود پرداخت صددرصدی به طور کامل محقق نشده است.

به گزارش سایت شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما حمل و نقل عمومی بود و در بودجه سالیانه با اختصاص رقم ویژه برای حمل و نقل عمومی کار کردیم و انتظار داشتیم اقدام ویژه ای صورت بگیرد، اظهار کرد: بنده در دو نوبت درخصوص گزارش نحوه واگذاری و بهره برداری از ۶۳۰ دستگاه ون به شهردار تذکر دادم.

وی افزود: وزارت کشور برای پنج هزار دستگاه ون با ایران خودرو دیزل قرارداد منعقد کرد و بخشی از آن قرار شد در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد. ۷۰ درصد مبلغ ون ها سهم دولت و ۳۰ درصد سهم شهرداری ها بود. سهم شهرداری تهران از این ون ها نیز ۶۳۰ دستگاه بود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شهردار از این ون ها در ۲۸ آبان ماه سال ۱۴۰۱ رونمایی کرد، یادآور شد: بر همین اساس مبالغی را شهرداری پرداخت کرد و برای هر دستگاه ون بیش از یک میلیارد تومان پرداخت کرد اما در مجموع ۲۵۲ دستگاه به شهرداری تحویل داده شد. بر این اساس سهم شهرداری ۷۷ میلیارد و ۱۱۲ میلیون تومان بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از زمان توافق با وزارت کشور دو سال گذشته اما شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان مازاد پرداخت داشته است، گفت: در مورد نحوه استفاده از این ون ها بعد از اینکه ۶ ماه از ورود آن گذشت به شهردار گفتم که به درستی استفاده نمی شود و شهردار پاسخ داد که با پیگیری های شهرداری فرایند تحویل ۱۹۵ دستگاه صورت گرفته که تا ۱۶ مردادماه سال قبل تعدادی از این دستگاه ها تحویل داده شده و مشکلات شماره گذاری ها در حال پیگیری است.

وی افزود: پنج ماه بعد اشکالات موجود را به شهردار منعکس کردیم و پاسخ مناسب شهردار داده شد اما ابهاماتی وجود دارد که به مازاد پرداختی برمی گردد و سوال این است که چرا تعیین تکلیف نشده و اقدامی برای تحویل ۶۳۰ دستگاه ون صورت نگرفته است. بعد از دو سال ضرورت دارد که این موضوع تعیین تکلیف شود.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: بایستی وزارت کشور نحوه بهره برداری را به ما اعلام می کرد. در ۱۴ آذر ماه سال ۱۴۰۲ دستورالعمل نحوه استفاده از این ون ها به شهرداری ها ابلاغ شد.