صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
رهبر کره شمالی با اشاره به تسریع حرکت این کشور به سمت تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با توان هسته‌ای، تاکید کرد که در صورت حمله دشمنان، پیونگ‌یانگ از این تسلیحات استفاده خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: رهبر کره شمالی با اشاره به تسریع حرکت این کشور به سمت تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با توان هسته‌ای، تاکید کرد که در صورت حمله دشمنان، پیونگ‌یانگ از این تسلیحات استفاده خواهد کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌گوید که این کشور گام‌های خود را به سمت تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با تسلیحات هسته‌ای تسریع و در صورت حمله احتمالی دشمنان پیونگ‌یانگ، از آنها استفاده خواهد کرد.

کیم برای دومین بار در یک هفته اخیر، نام یون سوک‌یول، رئیس جمهور کره جنوبی را به زبان آورد و سئول را به دلیل همدستی با واشنگتن برای بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد. به گفته رهبر کره شمالی، هدف سئول از این همدستی، پنهان کردن این حقیقت است که کره جنوبی حتی تسلیحات راهبردی مناسبی نیز در اختیار ندارد.

وی تاکید کرد: یون سوک یول درباره پایان جمهوری(کره شمالی) حرف‌هایی بی‌معنا و سخیف زد و نشان داد که کاملا تحت تاثیر باور کور به قدرت اربابش است!

رهبر کره شمالی اضافه کرد: صادقانه بگویم که ما مطلقا هیچ تمایلی به حمله علیه کره جنوبی نداریم. هر بار که موضع‌مان را درباره استفاده از قدرت نظامی بیان کردم، به وضوح و دائما از قید «اگر» استفاده کردم.

وی ادامه داد: اگر دشمنان سعی کنند علیه کشور ما از زور استفاده کنند، ارتش جمهوری(خلق دموکراتیک کره شمالی) بدون تعلل از تمام قدرت تهاجمی خود استفاده خواهد کرد و تسلیحات هسته‌ای را نیز شامل می‌شود. حرکت ما به سوی تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی و یک قدرت هسته‌ای تسریع خواهد شد.

رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی اخیرش هشدار داد که در صورت استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای علیه سئول، «آن روز پایان رژیم کره شمالی خواهد بود.»

کره شمالی دهه‌هاست که برنامه تسلیحات اتمی خود را دنبال می‌کند و گفته می‌شود که این کشور برای ساخت ده‌ها سلاح هسته‌ای، مواد شکافت‌پذیر کافی در اختیار دارد.