صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
با ورود جبهه‌های هوایی جدید به کشور، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در تعدادی از استان‌ها خبر داده است. این تغییرات جوی ممکن است به خساراتی منجر شود، بنابراین آگاهی از وضعیت هوا برای شهروندان حائز اهمیت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: با ورود جبهه‌های هوایی جدید به کشور، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در تعدادی از استان‌ها خبر داده است. این تغییرات جوی ممکن است به خساراتی منجر شود، بنابراین آگاهی از وضعیت هوا برای شهروندان حائز اهمیت است.
صادق ضیاییان اعلام کرد که امروز (۱۷ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و شمال آذربایجان غربی شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. همچنین، از چهارشنبه (۱۸ مهر) در مرکز و جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و از اواخر وقت در گیلان و مازندران نیز بارش‌های مشابه پیش‌بینی شده است. در روز پنجشنبه (۱۹ مهر) نیز در نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ در نقاط مستعد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، روز جمعه (۲۰ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده‌ای وجود خواهد داشت و شنبه (۲۱ مهر) در اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در روزهای جمعه و شنبه، شرایط برای وزش باد و گردوخاک در شمال غرب و غرب کشور فراهم خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ مهر) صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، با دمای حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد. پس فردا (۱۹ مهر) نیز آسمان تهران صاف خواهد بود و دما بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

ضیاییان در پایان افزود که طی فردا و پس فردا، شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، شهروندان باید برای مواجهه با شرایط جوی ناپایدار آماده باشند و از خطرات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید آگاه شوند. پایش وضعیت جوی و رعایت توصیه‌های ایمنی می‌تواند به کاهش خسارات کمک کند.