صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
فارس به نقل از سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا نوشت: یکی از قدیمی‌ترین ترفند‌های به کار رفته در جنگ‌های مختلف، اعلام مجروحیت یا شهادت فرماندهان عالی‌رتبه است. وی افزود: دشمن وقتی می‌گوید که فلان فرمانده ما شهید شده، معمولاً رد آن‌ها را گم کرده و می‌خواهد دوباره رد آن‌ها را از این طریق بزند تا دیده شوند و سیستم‌های امنیتی دشمن آن‌ها را در رصد کامل داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس به نقل از سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا پشت‌ پرده خبرهای دروغ درباره شهادت فرماندهان ارشد مقاومت را تشریح کرد.
 
این خبرگزاری نوشت: سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از قدیمی‌ترین ترفندهای به کار رفته در جنگ‌های مختلف، اعلام مجروحیت یا شهادت فرماندهان عالی‌رتبه است.
 
وی افزود: دشمن وقتی می‌گوید که فلان فرمانده ما شهید شده، معمولاً رد آنها را گم کرده و می‌خواهد دوباره رد آنها را از این طریق بزند تا دیده شوند و سیستم‌های امنیتی دشمن آنها را در رصد کامل داشته باشد.
 
صدرالحسینی تصریح کرد: نکته بعد اینکه دشمن مثلا در لبنان یک جای کوری را می‌زند و نمی‌داند که موفق بوده یا نبوده، برای همین خبری را منتشر می‌کند تا ببیند ماجرا چیست، چون اطلاعاتش دقیق و کامل نیست و می‌خواهد به واسطه این اخبار این اطلاعات را بدست آورد.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از شیوه‌های این رژیم و آمریکایی‌ها این است که در یک لحظه، تعدادی از خبرگزاری‌های منتسب به آن‌ها اعلام کنند که یکی از فرماندهان به شهادت رسیده، اما واقعیت امر این بوده که معمولاً در این وضعیت آن‌ها شرایط جسمی و محل حضور این فرمانده را نمی‌دانند.
 
صدرالحسینی اضافه کرد: بنابراین با ایجاد این شایعه تلاش می‌کنند که بالاخره این‌ها دوستان، علاقه‌مندان، گروه‌ها و جریانات مختلفی را دارند که با اینها در ارتباط هستند و لذا همه تلاش می‌کنند که به‌گونه‌ای از سلامت فرماندهان و یا مجروحیت و یا شهادت آن‌ها باخبر شوند و به یکدیگر اطلاع‌رسانی کنند.
 
عملیات روانی دشمن برای وضعیت سلامت فرماندهان ترفندی قدیمی است
 
وی ادامه داد: در همین رابطه، رسانه‌های مختلف نیز در این مورد با افرادی که فکر می‌کنند ممکن است از وضعیت آن فرمانده اطلاع داشته باشند، شروع به مصاحبه می‌کنند، لذا در مجموع این جابه‌جایی اطلاعات و یا در درون گفته‌های کارشناسان، رژیم و مجموعه سرویس‌های اطلاعاتی‌ دشمن، این تقاطع اطلاعات را کنار هم می‌گذارد و از این اطلاعات آشکار مسائل و موضوعات مهم را متوجه می‌شود.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: در حقیقت توسط این ترفند از وضعیت عملیاتی که احتمالاً انجام داده، می‌تواند از شهادت فرماندهان و یا محل حضور آن‌ها مطلع شود.
 
صدرالحسینی عنوان کرد: اکنون ما این موضوع را در ارتباط با آقای سید صفی‌الدین هم مشاهده می‌کنیم، زیرا یک عملیات و بمباران صورت می‌گیرد و بعد شایعه گسترده می‌شود که ما سید صفی‌الدین را به شهادت رسانده‌ایم تا در این رابطه عده‌ای بروند دنبال اینکه واقعاً حالا ایشان شهید و یا مجروح شده و در چه وضعیتی است تا بالاخره یک خبری درز کند.
 
وی تأکید کرد: سردار اسماعیل قاآنی هم از این مورد مستثنا نیست که در طول تقریبا نزدیک به ۷۲ ساعت گذشته شایعات قابل‌توجهی در این مورد وجود دارد. این ترفند، قدیمی است که معمولا برای درک از وضعیت آن فرمانده نظامی یا مقام ارشد سیاسی استفاده می‌شود و باید در این رابطه خیلی مراقب باشیم.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در طول تاریخ جنگ‌های گوناگون این موضوع به عنوان یکی از اصول اصلی طرفین جنگ برای از بین بردن روحیه جنگاوران مقابل استفاده می‌شود.
 
قرارگیری رژیم صهیونیستی در شدیدترین فشارهای نظامی 
 
صدرالحسینی اظهار کرد: در ایام دفاع مقدس نیز ایران در این رابطه تجربیات گوناگونی را کسب کرده و همه کسانی که در جریان فراز و فرود دفاع هشت‌ساله ملت ایران بودند در این خصوص حتماً خاطرات و تجربیات قابل‌توجهی را دارند.
 
وی گفت: در مواقعی نام فرماندهان ارشد دفاع مقدس به‌عنوان حتی کسانی که به سمت عراق در حقیقت پناهنده شدند و یا به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند بیان می‌شد.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: همچنین در طول ۴۶ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شایعاتی که در خصوص رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مواقع مختلف از همان ماه‌های اول حضور ایشان تا روزهای پایانی عمر شریف و مبارکشان، در حقیقت دستور کار دشمنان ملت ایران قرار گرفته بود.
 
وی اظهار کرد: امروز با استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین توسعه دستگاه‌ها یا ابزارهای مختلف انتشار خبر این موارد به طور دائم و مستمر مشاهده می‌شود.
 
صدرالحسینی بیان کرد: آخرین ترفندی که در این ارتباط از دشمنان صهیونیست مشاهده می‌شود موضوع مجروحیت یا شهادت سردار قاآنی است که به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین این اقدامات به دلیل به حاشیه بردن شکست‌های مستمر روزهای اخیر به‌ویژه عملیات وعده صادق ۲ و همچنین استمرار و افزایش دید و تیر رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و همچنین مقاومت فلسطین است.
 
وی عنوان کرد: با نگاهی مجموعه خبرهای روزهای اخیر به طور کامل این موضوع مشاهده می‌شود که رژیم صهیونیستی در شدیدترین فشارهای نظامی، روحی و روانی قرار گرفته و اقداماتی که در حوزه عملیات روانی و رسانه‌ای از جمله به‌ شهادت‌ رسیدن
 
سردار قاآنی بیان می‌کند برای حاشیه‌سازی به موفقیت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و جریان مقاومت در منطقه است.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: البته نباید فراموش کنیم که اخبار موفقیت‌های مقاومت، عملیات وعده صادق ۲ و نماز شکوهمند و مؤثر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعه نصر شرایطی را پدید آورده که رژیم صهیونیستی نیازمند آن است که بخشی از این اخبار و اطلاعات را با اخبار دروغ در رسانه‌های مختلف منطقه و بین‌الملل پوشش دهد.
 
صدرالحسینی گفت: در ساعات قبل نیز معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه به طور رسمی سلامتی سردار قاآنی رو اعلام کردند و گفتند که ایشان مشغول به فعالیت‌های خودشان هستند و لذا دمیدن به شایعه مجروحیت یا شهادت این فرمانده ارشد مقاومت قطعاً و یقیناً نمی‌تواند تأثیری بر اقدامات جریان مقاومت داشته باشد.
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی و مجموعه نظام سلطه و زیر مجموعه آن تلاش بسیاری می‌کند که با ترفندهای مختلف به گونه‌ای از شرایط جسمی، روحی و محل اسکان و محل حضور فرماندهان مؤثر و ارشد جبهه مقاومت مطلع شود.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان با تأکید بر اینکه مقاومت شهدای خود را هیچگاه پنهان نکرده است، گفت: جبهه مقاومت در طول ایام و در کمترین فاصله زمانی، چه در زمان مقابله با تروریسم داعش در سوریه و عراق، چه حزب الله لبنان و چه مقامات ارشد یمنی و مجموعه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند هیچگاه شهدای خود را پنهان نکرده‌اند و دیدیم که حزب الله لبنان در کمترین فاصله زمانی شهادت دبیرکل خود را اعلام کرد.
 
گفتنی است طی روزهای گذشته اخبار ضدونقیضی در مورد شهادت و یا مجروحیت سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی به‌خصوص صهیونیستی منتشر شده بود. البته پیش از این نیز بارها اخبار کذب در این باره منتشر و رد شده است.