صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
نخست وزیر انگلیس بار دیگر حمله ایران به اسرائیل را محکوم اما تصریح کرد: اکنون همه طرف ها باید از لبه پرتگاه فاصله‌ بگیرند و برای خویشتن داری شجاعت به خرج دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: نخست وزیر انگلیس بار دیگر حمله ایران به اسرائیل را محکوم اما تصریح کرد: اکنون همه طرف ها باید از لبه پرتگاه فاصله‌ بگیرند و برای خویشتن داری شجاعت به خرج دهند.
 
 کی‌یر استارمر روز دوشنبه طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس ادعا کرد: در حالی که خاورمیانه به لبه پرتگاه نزدیک می‌شود و خطر بسیار واقعی یک جنگ منطقه ای وجود دارد، ایران هفته گذشته تصمیم گرفت که به اسرائیل  حمله کند. تمام نمایندگان مجلس در محکومیت کامل این حمله با من همراه هستند.
 
وی مدعی شد: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تجاوزهای ایران مطابق با قوانین بین المللی حمایت می کنیم. زیرا بگذارید خیلی واضح بگوییم که این یک اقدام دفاعی از سوی ایران نبود. بلکه اقدام تجاوزکارانه و تشدید تنش در پاسخ به مرگ یک رهبر تروریست بود. این حمله، یک بار دیگر نقش بد ایران را در منطقه آشکار کرد.
 
نخست وزیر انگلیس ادامه داد: اشتباه نکنید، منطقه نمی تواند یک سال دیگر از این وضعیت را تحمل کند. غیرنظامیان از هر طرف رنج های زیادی را متحمل شده اند. اکنون همه طرف ها باید از لبه پرتگاه فاصله بگیرند و برای خویشتن داری شجاعت به خرج دهند.
 
وی تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی برای این چالش ها وجود ندارد، بنابراین ما باید تلاش های دیپلماتیک خود را بیشتر کنیم.