صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
سخنرانی ایلان ماسک، میلیاردر معروف آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، واکنش‌ زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. گروهی او را ستودند و گروهی دچار «شرم نیابتی» شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: سخنرانی ایلان ماسک، میلیاردر معروف آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، واکنش‌ زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. گروهی او را ستودند و گروهی دچار «شرم نیابتی» شدند.
 
ایلان ماسک که پیش‌تر نیز حمایت کامل خود را از ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود، برای نخستین بار در کارزار انتخاباتی او در کنارش روی صحنه رفت و با هیجان ترامپ را ستایش کرد.
 
او در سخنانی کاندیدای جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تنها فردی دانست که می‌تواند دموکراسی در این کشور را حفظ کند.
 
ماسک در حالی که کلاه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ را به سر داشت، گفت: «اگر ترامپ پیروز نشود این آخرین انتخابات خواهد بود.»
 
ایلان ماسک در سخنرانی اخیرش خود را «دارک مگا» نامید. حضور او در کارزار انتخاباتی ترامپ واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. برخی کاربران با طعنه به او انتقاد کردند، در حالی که دیگران او را تحسین کردند.
 
«خوشحالم که زنده‌ام و می‌بینم ایلان ماسک محفل گرمکن ترامپ شده»
 
 کریسی مایر، کمدین، در پستی نوشت: « خوشحالم که زنده‌ام و می‌بینم ایلان ماسک به محفل گرمکن ترامپ تبدیل شده است.»
 
 
 یک کاربر دیگر در حمایت از آقای ماسک نوشت: «ماسک پرانرژی‌تر از یک باتری تسلا به میدان آمد. این سخنرانی به بزرگ‌ترین تجمع ترامپ تبدیل خواهد شد.»
 
 اما بعضی دیگر از رفتار او حس «شرم نیابتی» داشتند. یک کاربر هم پرسید: «چطور می‌توانیم جلوی ایلان ماسک را بگیریم که چنین پرش‌ها و بالا و پایین پریدن‌هایی انجام ندهد؟»
 
ایلان ماسک در کارزار انتخاباتی ترامپ با بیان اینکه آزمون درست برای شناخت شخصیت هر فردی، واکنش او در زمانی است که زیر آتش گلوله است، گفت« «ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند از پله‌های هواپیما بالا برود و دیگری وقتی تیر خورد شعار داد: مبارزه کنید.»
 
ماسک در حالی این سخنان را مطرح کرد که دونالد ترامپ حدود ۳ ماه پس از سوقصد نافرجامی که از آن جان سالم به در برد، دوباره به همان محل برگزاری کارزار انتخاباتی خود در شهر «باتلر» در ایالت پنسیلوانیا بازگشته بود.
 
در این رویداد انتخاباتی، ترامپ دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و معاونش، کامالا هریس را دولتی «ضعیف» توصیف کرد و گفت که بایدن و هریس به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ به شهرت آمریکا «آسیب» می‌زنند.