صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
اسطوره فوتبال هلند که همراه با نارنجی‌ها در ۲ جام‌جهانی نایب قهرمان شد و افتخاراتی را با آژاکس و بارسا به دست آورد، در سن ۷۳ سالگی درگذشت. نیسکنز ۴۹ بار برای هلندی‌ها بازی کرد و بخشی از تیم‌هایی بود که در جام‎‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ نایب قهرمان شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: اسطوره فوتبال هلند که همراه با نارنجی‌ها در ۲ جام‌جهانی نایب قهرمان شد و افتخاراتی را با آژاکس و بارسا به دست آورد، در سن ۷۳ سالگی درگذشت.
 
فدراسیون فوتبال هلند تایید کرد که یوهان نیسکنز، اسطوره هلندی در سن ۷۳ سالگی درگذشت. نیسکنز بخشی از تیم‌های آژاکس و تیم ملی هلند بود که در دهه ۱۹۷۰ به خلق «فوتبال کامل» معروف بودند.
 
فدراسیون فوتبال هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: با درگذشت یوهان نیسکنز، فوتبال هلند و جهان، یک اسطوره را از دست داد.
 
نیسکنز ۴۹ بار برای هلندی‌ها بازی کرد و بخشی از تیم‌هایی بود که در جام‎‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ نایب قهرمان شدند.
 
او به آژاکس کمک کرد سه بار در جام اروپا و ۲ بار در لیگ داخلی، قهرمان شود. نیسکنز همچنین پنج فصل را در غول اسپانیایی یعنی بارسلونا گذراند و با آنها قهرمان کوپادل‌ری و جام برندگان جام اروپا شد.
 
در بیانیه فدراسیون فوتبال هلند آمده است: نام او برای همیشه با موفقیت‌های اروپایی با باشگاه‌هایی مانند آژاکس و بارسلونا و حضور در 2 فینال جام جهانی با تیم ملی هلند پیوند خورده است. او با تکل‌های دقیق، بینش عالی و پنالتی‌های نمادین، برای همیشه یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین بازیکنانی خواهد بود که تا به حال برای هلند بازی کرده است.
 
نیسکنز پس از آویختن کفش‌هایش در سال ۱۹۹۱، مربی چندین باشگاه و همچنین کمک مربی تیم ملی هلند از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ بود.