صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ضمن اشاره به تداوم ممنوعیت مذاکره با این کشور در دولت اوکراین، گفت که اعضای ناتو هم به کمک‌های نظامی از کی‌یف ادامه می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ضمن اشاره به تداوم ممنوعیت مذاکره با این کشور در دولت اوکراین، گفت که اعضای ناتو هم به کمک‌های نظامی از کی‌یف ادامه می‌دهند.

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) ادعاهای اوکراین درباره طرح صلح پیشنهادی را رد کرد.

لاوروف در مصاحبه با نشریه «نیوز ویک» ضمن اشاره به تداوم ممنوعیت مذاکره اوکراین با روسیه و کمک‌های نظامی ناتو به کی‌یف، گفت که صلح جایی در برنامه‌های این کشور ندارد.

وی در این‌باره توضیح داد: «هم‌اکنون آنطور که می‌دانیم، دشمن برنامه‌ای برای بازگرداندن صلح ندارد. ولودیمر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) فرمان خود مبنی بر ممنوعیت مذاکره با مسکو را لغو نکرده است. واشنگتن و متحدانش در ناتو هم برای ادامه جنگ از کی‌یف حمایت سیاسی، نظامی و مالی می‌کنند».

وزیر خارجه روسیه در ادامه یادآوری کرد که امکان اجازه دادن به ارتش اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به عمق خاک روسیه هنوز مورد بحث است.

لاوروف به نیوز ویک گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، ما بر اساس درک خود از تهدیداتی که غرب ایجاد می‌کند، تصمیمات مناسب خواهیم گرفت».