صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد، افزایش ابر و وقوع رگبار در برخی استان‌ها خبر داد. پیش‌بینی‌های جوی نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در شرایط جوی مناطق مختلف کشور است که ممکن است به خساراتی منجر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد، افزایش ابر و وقوع رگبار در برخی استان‌ها خبر داد. پیش‌بینی‌های جوی نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در شرایط جوی مناطق مختلف کشور است که ممکن است به خساراتی منجر شود.
صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در تازه‌ترین اظهارات خود به تحلیل وضعیت جوی کشور پرداخت و اعلام کرد: امروز (۱۵ مهر) در شمال شرق، شرق و برخی مناطق مرکزی کشور، افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وزش باد ممکن است با خیزش گرد و خاک همراه باشد. همچنین در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به‌تدریج در سواحل دریای خزر و نوار غربی کشور جوی آرام و پایدار با روند افزایش نسبی دما برقرار خواهد شد. روز دوشنبه (۱۶ مهر) در مناطق جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین بیان کرد: وضعیت جوی در روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وی، چهارشنبه (۱۸ مهر) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش دما و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین، روز پنجشنبه (۱۹ مهر) در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد و در جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی همچنین به وضعیت جوی تهران در دو روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ مهر) صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعد از ظهر، افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز پس از آن (۱۷ مهر) نیز آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

در پایان، ضیاییان خاطرنشان کرد که فردا و پس فردا، شهرکرد با کمینه دمای صفر و یک درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد، به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها معرفی خواهند شد. این تغییرات جوی، می‌تواند بر زندگی روزمره مردم تأثیر بگذارد و لذا توصیه می‌شود که شهروندان به هشدارهای جوی توجه داشته باشند.