صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
مقصد کاپیتان تیم ملی سرانجام مشخص شد: علیرضا جهانبخش با انتقالی بزرگ به سری آ ایتالیا خواهد پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در حالی که پیشنهادات از مکزیک، مجارستان و قطر به دست علیرضا جهانبخش رسیده بود، او در نهایت نتوانست از یک پیشنهاد جذاب در سطح اول فوتبال اروپا چشم‌پوشی کند و انتقال خود به سری آ ایتالیا را نهایی کرد، جایی که دوست نزدیک او، مهدی طارمی بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشد.

این انتقال بزرگ علیرضا جهانبخش روز گذشته نهایی شده و او تصمیم خود را برای پذیرفتن پیشنهاد حضور در ایتالیا گرفته اما به نظر می‌رسد او هنوز از بین دو پیشنهاد ایتالیایی، به جمع‌بندی نرسیده و احتمالا در روزهای آینده تصمیم نهایی را برای پوشیدن پیراهن یکی از این دو تیم خواهد گرفت.

کلید امضای قرارداد جهانبخش در سری آ دریافت پاسپورت هلندی است که او را به عنوان شهروند اتحادیه اروپا بدون مشکل وارد ایتالیا می‌کند و این بازیکن دیگر به عنوان سهمیه خارجی مطرح نمی‌شود و طبیعتا انتقالش به آسانی صورت می‌گیرد.

علیرضا جهانبخش بعد از حضور در نایمخن، آلکمار و فاینورد، سابقه نزدیک به ده سال بازی در اردیویسه هلند را دارد و در این مدت شهروندی این کشور را هم به دست آورده است. با این حال تجربه جالب جهانبخش در لیگ برتر انگلیس رقم خورد، جایی که او پیراهن برایتون را پوشید و اگرچه اوضاع به شکلی ایده‌آل پیش نرفت اما یک نقطه ویژه را در کارنامه کاپیتان تیم ملی ایران به جای گذاشته و همچنین او را با تجربه عضویت در لیگ انگلیس به طرفداران فوتبال شناسانده است.

نکته مهم اینکه علیرضا جهانبخش در این مدت هیچ واکنشی به پیشنهادات خود نداشت اما در آستانه فیفادی حضور در ایتالیا را پذیرفت تا بعد از سردار آزمون و مهدی طارمی، سومین بازیکن شاخص ایرانی در سال‌های گذشته باشد که راه رحمان رضایی را می‌رود و در سری آ بازی می‌کند.

البته تا زمانی که قرارداد این بازیکن به امضا نرسیده، هیچ خبر رسمی در این باره وجود نخواهد داشت اما به نظر  می‌رسد جهانبخش تصمیم خود را گرفته و کاپیتان ایران در فاصله دو سال تا جام جهانی، سومین تجربه بزرگ خود بعد از بازی در هلند و انگلیس را با پوشیدن پیراهن تیمی از ایتالیا پشت سر خواهد گذاشت.