صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
سردار رادان تأکید کرد: اگر امنیت را سه بخش امنیت ملی، داخلی و عمومی تعریف کنیم، آن چیزی که مردم بیشتر با آن درگیر هستند، امنیت عمومی است. برای تأمین امنیت مردم، اول باید دغدغه‌های آن‌ها را بشناسیم. به همین منظور، نظرسنجی‌های مختلفی انجام شد تا دغدغه‌های مردم در زمینه امنیت عمومی شناسایی شود که اولین آن‌ها شامل سرقت، معتادان متجاهر و ترافیک بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در اولین روز هفته فراجا درباره وضعیت امنیت کشور گفت: ما قائل به این هستیم که آسایش خودمان فدای امنیت و آرامش مردم شود، چرا که شایسته‌ی تکریم و احترام هستند.

وی افزود: اگر امنیت را سه بخش امنیت ملی، داخلی و عمومی تعریف کنیم، آن چیزی که مردم بیشتر با آن درگیر هستند، امنیت عمومی است. برای تأمین امنیت مردم، اول باید دغدغه‌های آن‌ها را بشناسیم. به همین منظور، نظرسنجی‌های مختلفی انجام شد تا دغدغه‌های مردم در زمینه امنیت عمومی شناسایی شود که اولین آن‌ها شامل سرقت، معتادان متجاهر و ترافیک بود.

سردار رادان بیان کرد: برنامه‌ای که برای تأمین امنیت عمومی مردم بر اساس دغدغه‌های آن‌ها ریخته‌ایم، به سمتی می‌رود که کارنامه‌ای قابل قبولی به مردم ارائه دهیم.

وی بیان اینکه یکی از راهکار‌ها برای کنترل مجرمان حرفه‌ای، استفاده از پابند الکترونیک است گفت: افرادی که بیش از ۱۰ تا ۲۰ فقره سرقت انجام داده‌اند، مجازات شده‌اند، اما دوباره به سرقت ادامه می‌دهند و این کار برایشان به شغل تبدیل شده است. با اجرای طرح جدید، این افراد تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

سردار رادان بیان کرد: در ابتدا، سه استان برای استفاده از پابند الکترونیک انتخاب شدند. زمانی که استفاده از پابند آغاز شد، آمار سرقت افزایش پیدا کرده بود، اما خوشبختانه با انجام عملیات و اقدامات دیگر، از جمله افزایش آگاهی و گشت‌های پیشگیری از سایر واحد‌های انتظامی، عملیات پی‌درپی برای مقابله با سارقین انجام شد.

وی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۲، توانستیم آمار سرقت را به ۱۹ درصد کاهش دهیم در کنار این کاهش، افزایش کشفیات نیز گزارش شده است. این اقدامات، بازدارندگی بسیار خوبی داشت و ما به سمتی حرکت می‌کنیم که وقوع جرایم با استفاده از پابند الکترونیک، به کشف سریع‌تر منجر شود.

وی گفت: توفیق سارقین گاهی اوقات ناشی از غفلت ماست. انتظار داریم با حداقل رعایت‌ها، حداکثر امنیت‌ها ایجاد شود. پلیس پیشگیری در حال تلاش است تا تمامی نفوذ‌هایی که سارقین می‌توانند داشته باشند، شناسایی کند و با رعایت و همکاری شهروندان، می‌توانیم سال آینده را به سالی بسیار بهتر در این زمینه تبدیل کنیم.