صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
جفری لوئیس، عضو مرکز جیمز مارتین برای مطالعات منع اشاعه می‌گوید من کم‌کم به این ایده رسیده ام که ذخایر سامانه‌های رهگیری Arrow-۲ و Arrow-۳ اسرائیل یا از آوریل تخلیه شده‌اند یا برای اهداف حساس‌تر ذخیره می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جفری لوئیس، عضو مرکز جیمز مارتین برای مطالعات منع اشاعه می گوید که آمریکا در مقابل حملات اخیر ایران، ۱۲ موشک رهگیر از ناوشکن‌های بولکی و کول شلیک کرد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ و وی نوشت: «من کم‌کم به این ایده رسیده ام که ذخایر سامانه‌های رهگیری Arrow-2 و Arrow-3 اسرائیل یا از آوریل تخلیه شده‌اند یا برای اهداف حساس‌تر ذخیره می‌شوند.
 
آمریکا در مقابل حملات اخیر ایران، ۱۲ موشک رهگیر از ناوشکن‌های بولکی و کول شلیک کرد. فرض بر این است که این موشک‌ها از نوع SM-3 بوده‌اند که هزینه‌ تولید آن ها در حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. (هزینه تولید هر موشک رهگیر حدود ۳۰ میلیون دلار است.)
 
نرخ تولید موشک‌های رهگیر Arrow-2 و Arrow-3 محرمانه است، اما Arrow-3 گران‌تر از SM-3 است و هر موشک رهگیر آن حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد. 
 
بسیاری از مقامات اسرائیلی درباره نیاز به کاهش هزینه موشک‌های رهگیر و افزایش نرخ تولید صحبت کرده‌اند.
 
وقتی من به تعداد اندک موشک‌های روسی که توسط اوکراین رهگیری می‌شوند اشاره می‌کنم، دیگران پاسخ می‌دهند که دفاع از کل کشور در برابر هر حمله موشکی بسیار پرهزینه است. این نکته من است — و این یک مشکل است زیرا انجام این حملات برای روسیه پرهزینه نیست.
 
به همین دلیل است که می‌گویم دفاع موشکی باید از نظر هزینه، باید مقرون به صرفه دربیاید.»