صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳
یک متخصص تغذیه، به نقش مهم تغذیه در پیشگیری از یبوست تاکید کرد و گفت: اینکه افراد فکر می‌کنند تا احساس تشنگی نکنند نباید آب بخورند، باور غلطی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: یک متخصص تغذیه، به نقش مهم تغذیه در پیشگیری از یبوست تاکید کرد و گفت: اینکه افراد فکر می‌کنند تا احساس تشنگی نکنند نباید آب بخورند، باور غلطی است.
مجید حاجی فرجی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی افزود: یبوست یک معضل شایع در تمامی جوامع است و در زندگی صنعتی امروز به عوامل بسیاری بستگی دارد که اصلی ترین عامل آن تغییر سبک زندگی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: توجه به زمان هضم و جذب مواد غذایی در پیشگیری از یبوست و عملکرد دستگاه گوارش بسیار مؤثر است و آموزش صحیح به مردم توسط پزشکان و داروسازان در مورد اینکه مواد غذایی را چگونه مصرف کنند تا دچار یبوست نشوند و مردم باید بدانند استفاده کدام دسته از مواد غذایی با کدام داروها تداخل دارد.

حاجی فرجی به اهمیت نوشیدن آب در طول روز اشاره کرد و گفت: اینکه افراد فکر می‌کنند تا احساس تشنگی نکنند نباید آب بخورند باور غلطی است و هر فرد باید در روز به مقدار کافی آب به بدن خود برساند تا از یبوست و سایر بیماری‌های گوارشی که در نتیجه کم آبی بدن به‌وجود می‌آید در امان باشد.

وی به نحوه استفاده درست از حبوبات اشاره کرد و افزود: حبوبات به دلیل عوارض نفخی که در پی دارند باید از قبل خیس شوند تا مشکلات گوارشی را در پی نداشته باشند.

این متخصص تغذیه به مصرف سبزیجات پخته و طعم دار، استفاده از روغن زیتون بدون بو، استفاده از میوه‌ها و غذاهای سالم تاکید کرد و نظم در خوردن وعده اصلی غذا و نیز نرمش‌های صبحگاهی قبل از خوردن صبحانه را در پیشگیری از یبوست بسیار مهم دانست.