صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این روزها رژیم صهیونیستی رجزخوانی می‌کند که به ایران حمله خواهم کرد به سردمداران این رژیم می‌گوئیم ما با ۲۵۰ موشک به عنوان انتقام «سید حسن نصرالله» و «هنیه» و ۴۲ هزار فلسطینی و ۲ هزار لبنانی اصلاً دلمان خنک نشده و نخواهد شد دنبال یک محمل قانونی هستیم تا این بار نه با ۲۵۰ موشک بلکه با صدها موشک انتقام را کامل و کار را یکسره کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه اردبیل گفت: «سید حسن نصرالله» در عملیات‌های اخیر می‌توانست با موشک‌های بالستیک تمام شهروندان اسرائیل را زیر آتش قرار دهد، اما آن‌ها را نکشت و اخلاق آرمانی جنگ را نشان داد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت «شهید سید حسن نصرالله» اظهار کرد: شهادت «سید حسن نصرالله» ضایعه‌ای است که هیچ وقت جبران نخواهد شد در میان جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی این جنایت از بزرگترین جنایات است رژیم از وبال هر جنایتی راحت بماند از وبال این جنایت خلاص نخواهد شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اطاعت او از رهبری و عشق و علاقه او به نحوی بود که می‌توان گفت قطعاً نظیر ندارد ذوب در مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: سید مقاومت سی سال نه اسرائیل بلکه آمریکا و اروپا را به ذلت نشاند آن‌ها را از لبنان خارج کرد و یک مجموعه عظیم نظامی را سازماندهی کرد و به فکر مصالح کلان امت بود و به خاطر فلسطین هزینه سنگینی پرداخت کرد و بالاخره خودش نیز در راه قدس فدا شد.

آیت‌الله عاملی به خصلت صبور بودن «سید حسن نصرالله» اشاره کرد و گفت: فشار از داخل و خارج به او خیلی زیاد بود اگر این فشار‌ها تفصیلاً بیان شود واقعاً همه متحیر می‌شوند این صبر و مقاومت از انسان عادی بعید بود، وی به آینده آرمانی امیدوار بود هیچ وقت مأیوس نشد هر چقدر فشار بیشتر شد او امیدوارتر شد و در خوشی‌ها در خط آخر و در سختی‌ها در خط اول بود عملیات‌ها را می‌توانست از ایران کنترل و فرماندهی کند، اما از ملت خود جدا نشد.

وی اضافه کرد: او روحیه بسیار جوانمردانه داشت هیچ وقت نمی‌گفت هدف وسیله را توجیه می‌کند معتقد بود راه بخشی از هدف است اگر هدف مقدس است راه هم باید مقدس باشد و لذا در طول ۳۰ سال مجاهدت یک بار از راه خلاف برای پیروزی حرکت نکرد او این روحیه را از آموزه‌های قرآن و رسول خدا و اهل بیت به ارث برده بود.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: «سید حسن نصرالله» می‌توانست با موشک‌های بالستیک خود تمام شهروندان عادی اسرائیل زیر آتش قرار دهد، اما آن‌ها را نکشت و اخلاق آرمانی جنگ را نشان داد، اما صهیونیست‌های آمریکا به اسرائیل دستور دادند هرچه قدر می‌توانید از زنان و کودکان و شهروندان عادی در فلسطین و لبنان بکشید تا غائله برای همیشه تمام بشود.

آیت‌الله عاملی در وصف شخصیت و سلوک «سید حسن نصرالله» افزود: یک خصوصیت بزرگ و وصف قدسی سید مقاومت این بود که به قانون شوم هدف وسیله را توجیه می‌کند معتقد نبود برخلاف اسرائیل که سیل‌آسا مردم عادی را برای رسیدن به اهداف خود می‌کشد اگر مانند اسرائیل عمل می‌کرد قطعاً اسرائیل سقوط می‌کرد اگر او با هزاران موشکی که در اختیار داشت مردم عادی تل‌آویو را می‌زد همه چیز تمام بود، اما جوانمردی در جنگ را کنار نگذاشت همین الان هم اگر حزب الله خطاب به مردم تل‌آویو اطلاعیه دهد که، چون نتانیاهو مردم عادی ما را می‌زند ما مجبور به بمباران مردم عادی هستیم تا ۲۴ ساعت شهر را خالی کنید فقط این اطلاعیه کل اوضاع اسرائیل را به هم می‌ریزد، اما سید مقاومت تا آخر فرماندهی خودش فقط بمباران پادگان‌ها و پایگاه‌های هوایی و کارخانجات سلاح و مراکز مهمات اسرائیل را هدف قرار داد این خصیصه فقط در اعتقاد مسلمان‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: ایثار بزرگ او صد در صد در دفتر محاسبه خداوند ملحوظ است و محال است کسی به خدای خود لبیک بگوید و از پیروزی نامشروع منصرف شود و خداوند در دنیا و آخرت به او پاداش مناسب شأن خودش ندهد اگر تا اینجا «سید حسن نصرالله» با وجود مادی خود به دین خدا و به عزت مسلمان‌ها و به قدس شریف خدمت می‌کرد از این به بعد با خون خود خدمت خواهد کرد او مثل جدش مظلوم قادر بود.

امام جمعه اردبیل گفت: آن شهید بزرگ برای وحدت بسیار حساس بود در لبنان و هم در عالم اسلام یک حرکت ضد وحدت از او دیده نشد حتی در خود لبنان با اینکه از جهت قدرت بر تمام مشارب فکری و سیاسی لبنان فائق بود، اما با درایت تمام مانع از اختلاف شد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: «سید حسن نصرالله» این بود که کشور خود را از اختلاف حفظ کرد در داخل لبنان دشمنانی داشت هرچه اذیتش کردند او نگذاشت این اهانت‌ها تبدیل به اختلاف شود، او یک خطیب کم نظیر بود بعد از مقام معظم رهبری هیچکس در خطابه مثل او ندرخشید در استخدام عواطف بی نظیر و بر تمام فنون خطابه آرمانی مسلط بود.

وی افزود: این مرد بزرگ قیمتش آن قدر زیاد است که به راحتی نمی‌توان انتقام او را از اسرائیل گرفت ما قطعاً انتقام «سید حسن نصرالله» را خواهیم گرفت انتقام او با کشتن چند صهیونیست قاتل درست نمی‌شود آن سید آن قدر قیمت بالایی دارد که انتقام خون او فقط زمانی است که اسرائیل از همان جا که آمده دوباره به همان جا برگردد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به یاوه‌گویی‌های اسرائیل پس از «وعده صادق ۲» تصریح کرد: این روز‌ها رژیم صهیونیستی رجزخوانی می‌کند که به ایران حمله خواهم کرد به سردمداران این رژیم می‌گوئیم ما با ۲۵۰ موشک به عنوان انتقام «سید حسن نصرالله» و «هنیه» و ۴۲ هزار فلسطینی و ۲ هزار لبنانی اصلاً دلمان خنک نشده و نخواهد شد دنبال یک محمل قانونی هستیم تا این بار نه با ۲۵۰ موشک بلکه با صد‌ها موشک انتقام را کامل و کار را یکسره کنیم.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا بدانند مقاومت به نقطه‌ای از قدرت خواهد رسید که شما به ایام «هنیه» و به ایام «سید حسن نصرالله» رحمت خواهید فرستاد، تصریح کرد: ما ترور تمامی فرماندهان مقاومت را از آمریکا می‌دانیم قطعاً فرمان از آمریکا صادر شده است اصلاً اسرائیل یعنی آمریکا؛ خون ۴۲ هزار نفر در غزه از چنگال آمریکا می‌ریزد.

وی با تبیین امتیازات دکترین نظامی ایران خاطرنشان کرد: امتیاز بزرگ دکترین نظامی ایران این است که در عین اقتدار کامل تماماً دفاعی است در ۸ سال دفاع مقدس نیز جنگ ما جنگ دفاعی بود «وعده صادق ۱ و ۲» هم بعد از حمله اسرائیل انجام گرفت ترور هنیه در تهران نقض حاکمیت ملی ایران بود اگر ایران انتقام نمی‌گرفت هم ذلت بزرگ برای ملت ما بود و هم دشمن جری‌تر می‌شد و جلوتر می‌آمد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه وعده صادق دوم دو مطلب مهم را دنبال می‌کرد، افزود: در وهله اول انتقام «اسماعیل هنیه» و سید مقاومت بود و لذا قلب تمام مسلمان‌ها را خوشحال کرد اوج و وسعت خوشحالی ملت‌های مسلمان ثابت کرد که ایران اسلامی در قلب‌ها جا دارد عجیب است که در پارلمان‌های کشور‌های اسلامی هم جشن گرفته شد، ثواب ادخال سرور بر قلب مؤمن فوق العاده است و این نصیب ایران ما شد.

عملیات «وعده صادق ۲» اوج اقتدار نظامی و اوج تکنولوژی دفاعی ایران است

آیت‌الله عاملی ادامه داد:، اما مهم‌تر از انتقام این است که این حمله اوج اقتدار نظامی و اوج تکنولوژی دفاعی ایران و علمیت کامل آن را نشان داد و این موجب غرور و افتخار هر ایرانی است همه عزیزان دقت کنند که موشک‌های بالستیک فوق سرعت نقطه زن تکنولوژی بسیار پیشرفته دارد در این حمله ممکن بود موشک چند متر از هدف دور شود و به مناطق مسکونی بخورد، اما بعد از طی هزار کیلومتر حتی یک متر موشک‌ها خطا نکردند تمام ایرانی‌ها افتخار می‌کنند که کشورشان به این تکنولوژی دست یافته است این محصول خون شهدا و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جامعه به اصطلاح جهانی از اقدام ایران به شدت ناراحت است، اما نه به خاطر اضرار موشک‌ها بلکه به خاطر اینکه چرا یک کشور خارج از جامعه به اصطلاح جهانی توانسته در محاصره تکنولوژی به این تکنولوژی دست پیدا کند و برای آن‌ها دردسر درست کند، گفت: غربی‌ها دقت کنند که این تحولات بزرگ علمی در ایران در تکنولوژی‌های دفاعی نتیجه محاصره و تحریم و تحمیل ۸ سال جنگ تحمیلی است ادامه تحریم جز خودکفایی‌های بزرگ در بخش‌های مهم اقتصادی و علمی برای شما نتیجه‌ای نخواهد داد.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: یک برکت این انتقام این است که معلوم شد اسرائیل یک قدرت شکست ناپذیر نیست، روزگاری بود اسرائیل می‌گفت اگر کسی یک شکلات به نیت دشمنی با ما به طرف ما پرتاب کند ما با بمب اتمی او را می‌زنیم و حالا.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: اسرائیل که از حمله به ایران می‌ترسد مجبور شده به ملت ما پیام دهد در پیام خود هم تهدید می‌کند و هم تطمیع! این قاتل بزرگ تاریخ بشریت که وبال هزاران کودک معصوم و زن‌های بی‌گناه از گردن شوم او آویخته است در مقام تهدید می‌گوید در خاورمیانه جایی پیدا نمی‌شود که دست اسرائیل به آنجا نرسد.

وی گفت: اینکه نتانیاهو می‌گوید دست من به هر جای دنیا می‌رسد و هیچ جای خاورمیانه از دست من خارج نیست این تهدید حاکمیت ملی تمام کشور‌ها است چه کسی این حق ویژه را به او داده که او می‌تواند به هر کشوری حمله کند و کشور‌های دیگر نمی‌تواند؟ این ننگ بزرگ برای آمریکا و اروپا و سازمان ملل است او می‌گوید دستش به هر جای خاورمیانه می‌رسد از جمله آن‌ها کعبه مقدس است پس می‌گوید کعبه را هم می‌توان بمباران کند و این نتیجه تخاذل حکومت‌های اسلامی و بخشی از امت اسلامی است اگر «سید حسن نصرالله» و «هنیه» را تنها نمی‌گذاشتند او این گند سیاسی را به زبان نمی‌آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: در حماسه «وعده صادق ۲» در میان کشور‌های اروپایی ۲ کشور از همه بی‌قرارتر بودند اول آلمان که به شدت اظهار ناراحتی و بی‌تابی می‌کرد علت آن این است که می‌ترسد اسرائیل به نقطه فروپاشی برسد و صهیونیست‌ها دوباره همه به آلمان برگردند و دوباره کار دست آلمان بدهند آلمانی‌ها بعد از جنگ جهانی این‌ها را به خاورمیانه ریختند و از شر آن‌ها خلاص شدند و حالا می‌ترسند دوباره مبتلا شوند و دوم بریتانیا از این جهت که این غده سرطانی توسط آن‌ها تأسیس شده و فرزند آن‌ها است.

وی با تبیین وظایف مسلمان‌ها در شرایط حساس اخیر گفت: وظیفه ما در حال حاضر چند مطلب است اول اینکه مردم به صورت مردمی نه دولتی به آوارگان لبنان کمک کنند این مساعدت بر هر مسلمان واجب شرعی است.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه ما باید متوجه جنگ روانی دشمن باشیم این روز‌ها جنگ روانی به اوج رسیده است، اضافه کرد: ملت ایران این روز‌ها شدیداً بمباران روانی می‌شود اکثریت ملت ایران آن اخبار جعلی را نمی‌پذیرد، اما شاید عده اندکی باور کنند من از آن عده قلیل می‌خواهم حداقل احتمال دهند که آن اخبار جعلی است و بدون واهمه حقیقت را از خود مسئولین ایرانی بپرسند.

وی گفت: حتماً دقت کنید که این روز‌ها اسرائیل، اروپا، آمریکا که عاجز از مقابله نظامی هستند به جای موشک سیل دروغ را بر آسمان ایران می‌ریزند، همه آگاه باشند دشمن در جنگ روانی دستش از هر سوژه‌ای کوتاه شده در نتیجه این روز‌ها به شدت دروغ‌هایی به نام مسئولین پخش می‌کنند که همه آن‌ها از جهت اقتصادی به شدت تهییج کننده است این دروغ‌ها کاملاً کارشناسی شده است ملت عزیز ما دقت داشته باشند که دشمن هیچ وقت برای ما خیرخواه نخواهد بود.

امام جمعه اردبیل در خاتمه ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم از زحمات بسیار ارزشمند آن‌ها در موضوع امنیت تشکر می‌کنیم نیروی انتظامی و مرزبانی در این اواخر به طور مکرر مورد هجمه دشمن قرار گرفته و شهدا گرانقدری برای امنیت کشور تقدیم کرده‌اند امروز نیز بعد از نماز جمعه یکی از شهدای مرزبانی را که در غرب کشور به شهادت رسیده تشییع خواهیم کرد همه باید در برابر عظمت کار این عزیزان خضوع و با نظر قداست به مسئولیت نیروی انتظامی و مرزبانی نگاه کنند.