صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایجاد یک حفره در سقف آشیانه هواپیماهای پایگاه نواتیم اسرائیل
تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از پایگاه هوایی «نِواتیم» اسرائیل پس از عملیات موشکی ایران، نشان می‌دهد یک حفره بزرگ در سقف آشیانه هواپیماهای این پایگاه ایجاد شده است. 

پزشکیان: عربستان را برادر خود می‌دانیم
رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط با عربستان، بر علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با این کشور تاکید کرد و گفت: ما کشورهای اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تاکید داریم. 

شهادت مستشار سپاه در سوریه
خبرگزاری دانشجو نوشت: در پی حمله هوایی سه روز قبل رژیم صهیونیستی به دمشق، مجید دیوانی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در سوریه مجروح شده و امروز در اثر جراحات وارده به شهادت رسید. 

آمریکا ظرف نیم ساعت، ۳ پیام برای تهران فرستاد
یک وبگاه عراقی اعلام کرد که دولت آمریکا، پیش از عملیات وعده صادق ۲، در کمتر از نیم ساعت ۳ پیام از طریق بغداد به تهران ارسال کرد. 

پیام ایران به آمریکا از طریق قطر
یک منبع ایرانی به الجزیره گفت: در پیام غیرمستقیم خود به واشنگتن تأکید کردیم که مرحله خویشتنداری یکجانبه به پایان رسیده است. او ادامه داد: در پیاممان به واشنگتن تاکید کردیم که خویشتن‌داری یکجانبه، الزامات امنیت ملی ما را تامین نمی‌کند و هرگونه حمله اسرائیل با پاسخی نامتعارف از جمله به زیرساخت‌ها مواجه خواهد شد. 

کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال اطمینان بخشی به ایران در مورد بی طرفی آن ها در منازعه ایران و اسرائیل
رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاش برای اطمینان‌بخشی به ایران در مورد بی‌طرفی خود در بحبوحه نگرانی‌ها از اینکه تشدید منازعه منجر به تهدید تاسیسات نفتی در خلیج فارس شود، بودند. 

پزشکیان: در رابطه با ۶ میلیارد دلاری که بر سر آن مشکل داریم با قطر به تفاهمات خوبی رسیدیم
پزشکیان یادآور شد: رئیس کل بانک مرکزی هم در مورد ۶ میلیارد دلاری که ما درباره‌اش مشکلاتی داریم با همتای خود و امیر قطر گفتگو کردند و به تفاهمات خوبی رسیدیم. 

پاسخ اسرائیل به ایران؟
یک مقام آمریکایی گفت: با توجه به گفتگوهایمان با مقامات اسرائیلی، ما فکر نمی‌کنیم که پاسخ اسرائیل به ایران قریب‌الوقوع باشد. 

ادعای بلینکن: ایران در روسیه کارخانه تولید پهپاد ساخته
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مقاله‌ای در فارن افرز نوشت: فشارهای دیپلماتیک را افزایش داده و قدرت نظامی خود را برای بازدارندگی و محدود کردن تهران و پیونگ یانگ تقویت کرده‌ایم. او ادعا کرد که ایران کارخانه تولید پهپاد در روسیه ساخته و صدها موشک بالستیک به مسکو ارسال کرده است.

آماده‌باش در تمامی سفارتخانه‌های اسرائیل
وزارت خارجه اسرائیل بعد از تحولات اردن و مصر که منجر به کشته شدن چند اسرائیلی در مصر شد، از همه سفارت‌‌خانه‌های خود در سراسر جهان خواست، آماده باشند.

عیادت فرزندان رهبر انقلاب از مجروحان لبنانی
فرزندان رهبر انقلاب ، به نمایندگی از جانب ایشان، از برخی مجروحان لبنانی و رزمندگان مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان که به تهران اعزام شده‌اند، عیادت کردند. 

عراقچی جمعه به لبنان سفر می‌کند
رسانه لبنانی الجدید از سفر روز جمعه وزیر خارجه ایران به این کشور خبر داد. 

ادعای اسرائیل: به دنبال جنگ تمام عیار با ایران نیستیم
سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت: کابینه جنگی اسرائیل در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی است.دانون گفت اسرائیل نمی‌خواهد شاهد تشدید تنش یا جنگ با جمهوری اسلامی باشد، و تاکید کرد: «پاسخ ما باید حساب‌شده باشد زیرا نمی خواهیم شاهد جنگ کامل با ایران باشیم. 

اسرائیل اعلام کرده که نیازی به پاسخ فوری و گسترده به ایران ندارد
مقامات آمریکایی  به واشنگتن پست گفته اند: اسرائیل به ما گفته است که احساس نمی‌کند نیاز به پاسخ فوری و گسترده به ایران دارد. این مقامات می گویند  ایالات متحده و اروپا نگرانند که اسرائیل به اهداف اقتصادی در ایران حمله کند و واکنش اسرائیل به تشدید جدی [تنش ها] منجر شود. این مقامات می گویند  ایالات متحده و اروپا نگرانند که اسرائیل به اهداف اقتصادی در ایران حمله کند و واکنش اسرائیل به تشدید جدی [تنش ها] منجر شود. همچنین واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد اروپایی نوشته است که  تهران حملات به صنعت نفت و گاز خود را خط قرمز می‌داند.

اظهارنظر بایدن درباره احتمال حمایت از اسرائیل علیه ایران
جو بایدن رییس جمهور آمریکا دیشب تصریح کرد که امشب یعنی پنجشنبه هیچ اتفاقی در مورد پاسخ اسرائیل به ایران نخواهد افتاد. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا  از حمله اسرائیل به تأسیسات نفتی ایران حمایت خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد: ما در حال بررسی و گفت‌وگو درمورد این موضوع هستیم.