صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳
لیونل مسی همراه اینترمیامی به قهرمانی در جام ساپورترز شیلد رسید و چهل و ششمین جام دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در فصلی پر از پیچ و تاب، پیروزی‌ها و تلاش بی‌وقفه برای کسب قهرمانی، لیونل مسی بار دیگر نام خود را در تاریخ فوتبال ثبت کرده است. این کاپیتان آرژانتینی که در حال حاضر یک فوق ستاره است، این بار با اینترمیامی به یک جام مهم دست پیدا کرده است.

در حالی که فصل 2024 ام‌ال‌اس به اوج خود نزدیک می‌شود، مسی به یک جام مهم دست پیدا کرده است. آخرین شاهکار اینتر میامی یعنی کسب جام ساپورترز شیلد، این باشگاه را در کانون توجهات قرار داده است. 

اما این قهرمانی برای باشگاه مستقر در فلوریدا فراتر از یک جام است. در واقع این دلیل بر پیشرفت آن‌ها از زمان اضافه شدن لیونل مسی است. همین چند ماه پیش، میامی در قعر جدول رده‌بندی دست و پنجه نرم می‌کرد، اما با تلاش مسی، آنها به قدرت برتر ام‌ال‌اس تبدیل شده‌اند.

با این حال، نکته اصلی این است که مسی به تعداد جام‌های قهرمانی دوران حرفه‌ای خود یک جام دیگر را اضافه کرده است. ساپورترز شیلد چهل و ششمین جام حرفه‌ای او را رقم زد و مسی را به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ تبدیل کرد.

با وجود دو بازی باقی مانده از فصل، اینترمیامی در حال حاضر 68 امتیاز جمع‌آوری کرده و جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم فصل عادی ام‌ال‌اس تثبیت کرده است.

تاثیر مسی در این قهرمانی واقعا جالب توجه است. با 17 گل و 15 پاس گل تنها در 17 بازی، آمار او با برخی از بهترین فصل‌های او در اروپا هم رقابت می‌کند. او قهرمانی تیمش‌ را مسجل کرده و اکنون آماده حضور در مرحله پلی آف است تا به جام ام‌ال‌اس دست پیدا کند.

اکنون چشم‌ها به جایزه بزرگ دوخته شده و این سوال مطرح است که آیا میامی می‌تواند دوگانه را فتح کند و جام ام‌ال‌اس را در تاریخ 7 دسامبر بالای سر ببرد؟

جادوی مسی!

موفقیت اخیر برای مسی شبیه دژاوو است. در طول دوران درخشان خود در بارسلونا، او 35 عنوان شگفت‌انگیز از جمله چهار قهرمانی چمپیونزلیگ و 10 قهرمانی لالیگا را به دست آورد. 

بسیاری از این قهرمانی‌‌ها در کنار هم‌تیمی‌های سابق و ستاره‌های فعلی اینترمیامی یعنی سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا به دست آمد. اکنون، این سه نفر همان ذهنیت قهرمانی را به میامی آورده‌اند و نتایج گویای آن است.

دوران درخشان مسی با ترک بارسلونا متوقف نشد. او در مدت زمان کوتاه حضورش در پاری سن ژرمن سه جام دیگر از جمله دو قهرمانی متوالی در لیگ فرانسه را به دست آورد.

اما مهمترین جام دوران حرفه‌ای او با آرژانتین به دست آمده است. در سال 2022، مسی سرانجام موفق شد جام جهانی فوتبال را به دست بیاورد و به دنبال آن طی دو دوره متوالی سال‌های 2021 و 2024 قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا را تجربه کرد.

در حالی که مسی همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد، یک سوال باقی می‌ماند: او چند جام دیگر به دست خواهد آورد؟ مسی هیچ شباهتی به فوتبالیستی که به فکر خداحافظی‌‌ است، ندارد.