صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه شد
 سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه طی حکمی، اسماعیل بقائی را به عنوان رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب کرد. سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو طی سال های ۱۴۰۱-۱۳۹۷، از جمله سوابق کاری بیست ساله بقائی در دستگاه دیپلماسی به شمار می آید. 

آلمان از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند
وزارت امور خارجه دولت فدرال آلمان با انتشار پیامی از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند. در بخشی از این پیام با توجه بە حملە ایران و احتمال "پاسخ اسرائیل" آمده کە "حملە بە خاک ایران را نمی‌توان رد کرد". بە همین دلیل وزارت امور خارجه آلمان، هشدار خود برای خروج شهروندان آلمانی از ایران را تمدید کردە است. 

تل آویو هنوز تصمیمی در مورد چگونگی پاسخ به حمله ایران نگرفته
 نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی گفت: تل آویو هنوز تصمیمی در مورد چگونگی پاسخ به حمله ایران نگرفته است. این مقامات افزودند:  تل آویو سطح واکنش را بر اساس میزان حمایت عملی و لفظی آمریکا تعیین خواهد کرد. 

پرواز‌ها پس از ساعت ۵ صبح به حالت عادی باز می‌گردد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، پیرو اطلاعیه ۱۱ مهرماه این سازمان مبنی بر لغو همه پروازها تا ساعت ۵ صبح پنجشنبه (۱۲ مهرماه)، اعلام کرد: پس از اطمینان از شرایط مساعد و ایمن پروازی و اتمام محدودیت پیش آمده، شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام عملیات پروازی پس از ساعت پنج بامداد فردا هستند.

امیر قطر پزشکیان را به منزل شخصی خود برد
امیر قطر عصر چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در بدو ورود دکتر مسعود پزشکیان به این کشور، رئیس جمهور را به منزل شخصی خود برده و با قهوه عربی از وی پذیرایی کرد. 

قالیباف: خود را برای دیوانگی احتمالی اسرائیل آماده کرده‌ایم
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز پس از انجام عملیات وعده صادق ۲، اسرائیل هم خود را بازندۀ میدان نظامی و هم شکست خورده در جنگ رسانه‌ای می‌بیند، گفت: ما خود را برای دیوانگی احتمالی اسرائیل آماده کرده ایم، پاسخ بعدی ما به تجاوز‌های احتمالی در سطحی بسیار متفاوت خواهد بود. 

پیام ایران به آمریکا بعد از عملیت موشکی علیه اسرائیل
وزیر امور خارجه امروز درباره اینکه گفته شده ایران قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده است؟ گفت: خیر، تأیید نمی‌کنم. اولا تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست. هیچ تبادل پیامی صورت نگرفته ولی به صورت منطقی بعد از حمله لازم است هشدارهای خود را به همه طرف‌ها از جمله آمریکایی‌ها بدهیم و این کار انجام شده است. عراقچی اضافه کرد: هشداری که عرض کردم دیشب به صورت صحیح و دقیق به سفارت سوئیس داده شد که به آمریکایی‌ها منتقل کنند و محور اصلی آن این بود  که این اقدام دفاعی ما بوده که براساس ماده ۵۱ منشور انجام شده است و حق دفاعی ما بوده و عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند. همچنین به آمریکا داده شد که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ایران مواجه خواهند شد. 

نامه درخواست برای مجدد FATF به مجمع تشخیص ارسال شده
معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری از ارسال نامه درخواست بررسی مجدد FATF از سوی دولت به مجمع تشخیص خبر داد. محمدجعفر قائم‌پناه اضافه کرد: درخصوص این موضوع اجماع داخلی اتفاق خواهد افتاد.

واشنگتن: پیام هشداری از ایران دریافت نکردیم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت هیچ پیام هشداری از ایران مبنی بر اینکه قصد دارند به سرزمین‌های اشغالی حمله کنند، دریافت نکرده‌اند. 

سرلشکر باقری: ۳ پایگاه نظامی هوایی اصلی اسرائیل را هدف گرفتیم
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: در حمله به سرزمین‌های اشغالی، ۳ پایگاه نظامی هوایی اصلی اسرائیل ازجمله اهداف بودند. او عملیات ارزشمند موشکی خود توانست پایگاه‌های مهمی در رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی حتی با وجود جنایت‌های رژیم صهیونیستی، رعایت موازین لازم را به انجام رساند و فقط پایگاه‌های نظامی زده شده و ۳ پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی، موساد به عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به عنوان پایگاه هواپیماهای F35، پایگاه هوایی هاتسریم به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم در منطقه پیرامون غزه که قتل‌عام مردم غزه را برعهده داشتند مورد هدف قرار گرفت. 

رهبر انقلاب: اساس مشکل منطقه حضور کسانی است که دم از صلح و آرامش می‌زنند
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: به مسائل غزه و لبنان، همان‌طور که عرض کردم، ان‌شاءالله خواهم پرداخت اگر عمری باقی باشد و فقط یک کلمه من عرض بکنم و آن این است که در این منطقه‌ی ما اساس مشکل - که این درگیری‌ها و جنگ‌ها و نگرانی‌ها و دشمنی‌ها و این‌ها را به وجود می‌آورد - ناشی از حضور همان کسانی است که دم از صلح و آرامش منطقه می‌زنند؛ یعنی آمریکا و بعضی از کشور‌های اروپایی. این‌ها اگر شرشان را از این منطقه کم بکنند، بدون شک این درگیری‌ها، این جنگ‌ها این برخورد‌ها به کلی از بین خواهد رفت؛ و کشور‌های منطقه می‌توانند خودشان را اداره کنند، منطقه‌شان را اداره کنند، با هم با صلح و سلامت و عافیت زندگی کنند. 

نماز جمعه این هفته تهران
اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب به همراه مراسم بزرگداشت پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله در مصلای امام خمینی تهران برگزار خواهد شد. 

موضع گیری بایدن درباره پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران
 بایدن در اظهاراتی گفت: از هیچگونه حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند. وی افزود:  با اسرائیلی‌ها درباره اقداماتشان گفتگو خواهیم کرد و بر حق پاسخگویی آن‌ها توافق داریم، اما این پاسخ باید متناسب باشد. 

جلسه اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به حمله موشکی شب گذشته ایران به اسرائیل تشکیل شد. دبیرکل سازمان ملل گفت:: خواستار توقف «چرخه خشونت» در خاورمیانه هستم. نماینده آمریکا گفت: ایران نزدیک به ۲۰۰ موشک بالستیک به اسرائیل شلیک کرد؛ این کشور در حالی به اسرائیل حمله کرد که اتفاق تحریک کننده‌ای نیفتاده بود. نماینده بریتانیا هم گفت: اسرائیل از حمایت کامل ما برخوردار است.