صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
دنی دانون سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل در سخنانی خواستار  «تحریم فلج‌کننده» علیه ایران شد و ادعا کرد که  پیامد اقدامات ایران از آنچه تصور می‌کند بسیار بزرگتر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ موشکی ایران به حملات رژیم اسرائیل صبح چهارشنبه به وقت محلی با حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برگزار شد.
 
دنی دانون سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل در سخنانی خواستار  «تحریم فلج‌کننده» علیه ایران شد و ادعا کرد که  پیامد اقدامات ایران از آنچه تصور می‌کند بسیار بزرگتر خواهد بود.
 
نماینده اسرائیل پاسخ موشکی ایران در اول اکتبر را «شنیع» و «اقدام تجاوزکارانه بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت که این حملات میلیون ها نفر را مجبور به پناه گرفتن کرد.گفت ایران به خاطر حملات موشکی‌ به اسرائیل «بهایی سنگین» خواهد پرداخت.
 
او  در جلسه شورای امنیت با اشاره به حمله موشکی ایران گفت که این حمله در واقع علیه ۱۰ میلیون شهروند غیرنظامی بود. «چند دقیقه قبل از این حمله، فلسطینی‌ها ۶ نفر را کشتند. ترور در مرزها، موشک‌ها در آسمان و گلوله در خیابان‌ها، این وضعیت اسرائیل است.»
 
سفیر اسرائیل  مدعی شد که حمله ایران یک حمله مستقیم علیه موجودیت اسرائیل بود. «این یک تلاش عمدی برای ضربه زدن به قلب جامعه ما بود.» اسرائیل با حملات مداوم مواجه است.
 
نماینده  اسرائیل از درخواست های اعضای سازمان ملل برای خویشتنداری انتقاد کرد و گفت: «جهان در سکوت نظاره گر این بود که ایران در سال گذشته حملاتی را علیه ما تأمین مالی و هدایت می کرد. درخواستها برای تنش زدایی فقط ایران را جسور کرد. حالا ایران باید بهای آن را بدهد.»
 
سفیر اسرائیل در سازمان ملل افزود: «دیشب معجزه شد و جان‌های زیادی نجات یافت و این به لطف متحدان ما بود.»
 
او با اشاره به حملات مشابهی که علیه انگلیس در طول جنگ جهانی دوم رخ داد، اضافه کرد که «این صحنه‌ها از زمان بمباران برق آسا در لندن مشاهده نشده بود.»
 
دانون مدعی شد: امروز، نقاب ایران کنار رفته و ماهیت واقعی این رژیم معلوم شد. «گول رئیس جمهور میانه روی ایران را نخورید» سیاست‌ها توسط رهبر ایران دیکته می‌شود. «آنها دشمن ملت خودشان هم هستند.آنها از حزب الله،‌حماس و حوثی‌ها استفاده می‌کنند. ما هیچ مرزی با ایران و مناقشه‌ای با آن نداریم. از خودتان بپرسید که دلیل آنها چیست؟»
 
نماینده اسرائیل گفت: «ما تحریم‌های فوری جامعه جهانی را می‌خواهیم. سپاه باید یک سازمان تروریستی اعلام شود. زمان برای تنش‌زدایی تمام شده است. اسرائیل دوام خواهد آورد و همه گروگان‌های باقیمانده باز خواهند گشت.»