صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
مؤمنی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، گفت: هیأت‌هایی اعزام شده‌اند و پیگیری‌های لازم انجام شده است، این اقدامات تروریستی کور پیش از این نیز بوده، اما افزایش ایمنی منطقه در حال پیگیری است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر کشور در مورد مسأله اتباع گفت: موضوع اصلا مهاجرستیزی نیست. با این‌حال کشور ما تحمل این همه مهاجر و میهمان را ندارد، بسیاری از فرصت‌های شغلی گرفته شده و بسیاری از منابع و یارانه‌ها صرف اتباع بیگانه می‌شود.

اسکندر مؤمنی در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به عملیات موشکی دیشب سپاه در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی خود و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و حمایت از مردم جبهه مقاومت تصمیمات لازم را برای منافع ملی خودش گرفته و می‌گیرد.

مؤمنی در پاسخ به سؤالی در مورد مسأله اتباع اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت و وزارت کشور موضوع اتباع بیگانه است که تعدادشان هم در سالهای اخیر خیلی زیاد شده است.

وی با بیان این‌که در عین این‌که ما اشتراکات زیادی با کشور و مردم افغانستان داریم و موضوع اصلا موضوع مهاجرستیزی نیست، تصریح کرد: با این‌حال کشور ما تحمل این همه مهاجر و میهمان را ندارد؛ بسیاری از فرصت‌های شغلی گرفته شده و بسیاری از منابع و یارانه‌ها صرف اتباع بیگانه می‌شود.

وزیر کشور افزود: اولویت اصلی ما طرد آن دسته از اتباعی است که غیرقانونی و غیرمجاز وارد کشور شده‌اند، اما توصیه ما این است که دولت حاکم در افغانستان تسهیلات را فراهم کنند و کشورشان را بسازند.

وی ادامه داد: برخورد با اتباع نباید صرفا طرد فیزیکی باشد، مجموعه قوانین و مقررات ما باید مدنظر قرار بگیرد. 

وزیر با اشاره به این ادعا که گفته می‌شود ایرانی‌ها کارهای سخت را انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: حادثه بسیار تلخ معدن طبس نشان داد که اینچنین نیست. 

اعزام هیات هایی برای پیگیری حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان

مؤمنی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، گفت: هیأت‌هایی اعزام شده‌اند و پیگیری‌های لازم انجام شده است، این اقدامات تروریستی کور پیش از این نیز بوده، اما افزایش ایمنی منطقه در حال پیگیری است. 

 در ۲ تا ۳ هفته آینده اکثر استانداران مشخص خواهند شد

وزیرکشور در مورد فرآیند انتخاب استانداران اظهار داشت: سیاستی که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد این بود که در گام اول استانداران موجود ارزیابی شدند و آن تعدادی که بر اساس شاخص‌ها می‌توانند ابقاء شوند مشخص شوند. بقیه هم بر اساس شاخص‌های کلی افرادی که کارآمدی لازم را داشته باشند انتخاب شوند.

وی افزود: میزان و معیار اصلی شاخص‌های است که تدوین شده است؛ مثلا افرادی که بازنشسته شده‌اند و یا افرادی که خودشان بیش از حد پیگیری می‌کنند و دیگران را وادار به سفارش می‌کنند از اولویت خارج می‌شوند.