صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
این حمله بار دیگر معادله بازدارندگی را تثبیت کرد، پس از آنکه نتانیاهو با نقض قواعد درگیری و عبور از خطوط قرمز، تلاش کرد تا معادلات بازدارندگی را با ارتکاب جنایت بزرگی که همان هدف قرار دادن سید مقاومت، شهید بزرگوار سید حسن نصرالله بود، برهم بزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه‌نگار عراقی از ۵ نکته مهم در مورد نتایج حمله ایران به اسرائیل پرده برداشت.

به گزارش انتخاب، احمد عبدالساده ، روزنامه نگار مشهور عراقی نوشت: حمله ویرانگر ایران علیه رژیم صهیونیستی اهداف متعددی را محقق کرد:

اول: بار دیگر معادله بازدارندگی را تثبیت کرد، پس از آنکه نتانیاهو با نقض قواعد درگیری و عبور از خطوط قرمز، تلاش کرد تا معادلات بازدارندگی را با ارتکاب جنایت بزرگی که همان هدف قرار دادن سید مقاومت، شهید بزرگوار سید حسن نصرالله بود، برهم بزند.

دوم: پیامی فرستاد مبنی بر اینکه موشک‌های فراصوت ایران قادرند به هر هدفی که فرماندهی نظامی ایران تعیین کند، در عمق رژیم صهیونیستی برسند، بدون آنکه گنبد آهنین بتواند آنها را رهگیری کند. بنابراین، ایران در آینده فقط به هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی صهیونیستی مانند این حمله بسنده نخواهد کرد، بلکه قطعاً مقرهای دولتی، تأسیسات حیاتی حساس را هم هدف قرار خواهد داد، اگر رژیم صهیونیستی جرأت کند زیرساخت‌های ایران را هدف بگیرد.

سوم: نتانیاهو را مهار و تأدیب کرد، از خودسری‌اش کاست، اوهامش را نابود کرد، و نارسسیسمش را در گل فرو برد و پروژه‌ای که آشکارا اعلام کرده بود یعنی تغییر چهره خاورمیانه را متوقف کرد. این شاید حتی او را به توقف جنگ علیه لبنان و احتمالاً غزه نیز سوق دهد.

چهارم: شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را نشان داد که از آمادگی‌های ایران برای حمله موشکی علیه آن بی‌خبر بود، به طوری که مشاهده کردیم آمریکا کمتر از یک ساعت قبل از شروع حمله، به این رژیم هشدار داد.

پنجم: جنگ اشکار علیه نتانیاهو همان چیزی است که او را از تحرکات بیشتر باز خواهد داشت و به تجاوزات و جنایاتش پایان خواهد داد، نه برعکس.