صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
وزیر امور خارجه گفت: بالای ۹۰ درصد موشک‌ها را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف خودش اصابت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر امور خارجه گفت: بالای ۹۰ درصد موشک‌ها را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف خودش اصابت کرده است.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه، 12 مهرماه) پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بالای ۹۰ درصد موشک‌ها را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف خودش اصابت کرده است.

وی ادامه داد: ما قبلاً هم گفته بودیم این بار هم اعلام می‌کنیم هر کسی که فضای خودش را در اختیار دشمنان ما قرار بدهد به‌هرحال از نظر ما مسئول شناخته می‌شود ولی امیدوار هستیم که چنین اجازه‌ای را ندهند.

عراقچی بیان کرد: گزارشی که نیروهای مسلح ما دادند و به‌هرحال تصاویری که وجود دارد کاملاً روشن است که به اهداف خودش رسیده است.

وی گفت: اهداف اقدام دیشب فقط اهداف نظامی بوده و هیچ هدف غیرنظامی را حمله نکردیم و این جزو اصول و مرام ما بوده است. برخلاف رژیم صهیونیستی که حمله به شهرها و کشتن افرادی به گناه را یک عادت برای خودش قرار داده اصلاً چنین رفتاری نداریم.

وزیر خارجه تأکید کرد: دیشب به اهداف نظامی و امنیتی در داخل رژیم صهیونیستی حمله شده و بسیار زیاد هم موفق بود.

وی اظهار کرد: بعد از حمله، از طریق سفارت سوئیس به آمریکا اطلاع دادیم که خودشان را داخل این ماجرا نکنند. به هر طرف ثالثی که در حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عملیات علیه ما شود پاسخ سختی خواهیم داد.

عراقچی افزود: رژیم صهیونیستی اگر واکنشی داشته باشد و بخواهد پاسخی بدهد پاسخ مجدد ما سخت‌تر خواهد بود.

وزیر خارجه تأکید کرد: سیاست ما حمایت از مقاومت است و به این حمایت همه‌جانبه خودمان ادامه خواهیم داد. مقاومت یک مکتب و آرمان زنده است و به اشخاص وابسته و متکی نیست. شهادت سید حسن نصرالله البته خسارت بزرگی است ولی مطمئنم باعث رشد و تقویت مقاومت خواهد شد.