صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله موشکی ایران به اسرائیل
ساعت 8 دیشب خبرگزاری‌ها با انتشار تصاویری از آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل خبر دادند. سپاه هم با دو بیانیه درباره جزییات حمله توضیح داد و اعلام کرد که این حمله در انتقام از خون اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان انجام شده. سپاه گفت که 90 درصد موشک ها به هدف خورده است. سپاه همچچنین هشدار داد که درصورت پاسخ اسرائیل، حمله بعدی ویرانگرتر خواهد بود.

آمریکا: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی  گفت: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. وی در بخش‌های دیگری از اظهارات خود گفت: ما در حال همکاری با ارتش و مقامات اسرائیلی برای ارزیابی تأثیر حمله ایران هستیم. پنتاگون نیز گفت: حمله موشکی ایران دو برابر بزرگتر از حمله آوریل گذشته بود. پنتاگون افزود: ما از هیچ هشداری از سوی ایران قبل از حمله به اسرائیل مطلع نیستیم.

حمله سایبری همزمان با حمله موشکی ایران
یوسی میلمن خبرنگار هاآرتص نوشت: در کنار حمله موشکی ایران جنگ سایبری را هم علیه اسرائیل در  دست اجرا دارد.وی مدعی شد که پیامک هایی جعلی  به گوشی اسرائیلی رسیده است که به آنها خبر می‌دهد، حمله هوایی به پایان رسیده و می‌توانند از پناهگاه‌ها خارج شوند. 

نتانیاهو در یک مکان مستحکم زیرزمینی در اورشلیم
شبکه ۱۳ اسرائیل می گوید: نتانیاهو ساعت ها در کنار تعدادی از وزرا در یک مکان مستحکم زیرزمینی در اورشلیم حضور داشته است. این رسانه اسرائیلی افزود: گالانت وزیر دفاع در یک ساختمان زیرزمینی در وزارت دفاع در تل آویو است .

پروازهای داخلی و خارجی ایران متوقف شد
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در پاسخ به اینکه آیا پروازها با مبدا و مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) متوقف شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به شلیک های انجام شده، پروازهایی که احساس کنیم نگرانی در خصوص آنها وجود دارد به مبدا باز می گردند یا اجازه تیک آف به آنها داده نمی شود. 

هدف قرار دادن عامل شهادت سید حسن نصرالله
خبرگزاری دانشجو نوشت: یک مقام نظامی در منطقه درباره بخش  مهمی از اهداف عملیات گفت که در این عملیات در فاز اول مرکز تل‌نوف مرکز نگهداری f۳۵ هدف یگان موشکی سپاه قرار گرفته است. هواپیمای اف 15 در عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله استفاده شده است.

بکارگیری موشک‌های فتاح، قدر و عماد در حمله ایران به اسرائیل
در عملیات وعده صادق ۲ که از سوی سپاه پاسداران علیه اسرائیل به‌صورت موفق انجام گرفت، علاوه‌بر استفاده از موشک هایپرسونیک فتاح برای اولین‌بار، هم‌چنین موشک‌های «قدر» و «عماد» نیز شلیک شده‌است. 

واکنش بایدن به حمله ایران به اسرائیل
بایدن، رئیس جمهور امریکا پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت: واشنگتن کاملا از اسرائیل حمایت می‌کند. وی افزود: عواقب حمله ایران هنوز مشخص نیست و ما در حال رایزنی با اسرائیل در مورد چگونگی پاسخ به آن هستیم. او  درمورد پاسخ اسرائیل به حمله ایران گفت: "این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است".

عراقچی: دو ماه خویشتن‌داری کردیم
وزیر امور خارجه کشورمان در ارتباط با حمله ایران به پایگاه‌های نظامی و امنیتی اسرائیل تاکید کرد: این اقدام بعد از تقریبا دو ماه خویشتن‌داری بسیار زیاد از سوی ما، به منظور فراهم کردن امکان آتش‌بس در غزه، بود. عراقچی افزود: اقدام ما به پایان رسیده است مگر آن که رژیم اسرائیلی بخواهد واکنش‌های بیشتری را از سوی ما شاهد باشد. در این حالت پاسخ ما قوی‌تر و با قدرت بیشتری خواهد بود.

اردن: در رهگیری و انهدام موشک‌های ایران مشارکت داشتیم
 یک مقام اردنی بامداد امروز چهارشنبه به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: به شکل فعال در رهگیری و انهدام موشکی‌های ایرانی مشارکت داشتیم. 

۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند
رسانه عبری زبان می‌گویند: بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد:  تعدادی از موشک ایرانی را رهگیری کردیم و تلفاتی نیز داشته‌ایم. 

 تعلیق ۳۰ دانشجوی دانشگاه الزهرا
رئیس دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه طی یکی دو سال اخیر فقط ۳۰ دانشجو از ۱۰ هزار دانشجوی این دانشگاه حکم تعلیق دریافت کردند، گفت: دو دانشجو نیز به دلیل ارتباطات خارج از کشور توسط مراجع بالاتر پرونده امنیتی دارند.