صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
روز نخست اکتبر (امروز) به عنوان روز جهانی قهوه نامگذاری شده است؛ نوشیدنی پرطرفداری که شروع روزهای بسیاری را پرانرژی‌تر می‌کند و غم و غصه روزانه بسیاری را می‌شورد. اما قهوه با دیدن کدام فیلم و سریال و با گوش دادن به کدام موسیقی بیشتر می‌چسبد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: روز نخست اکتبر (امروز) به عنوان روز جهانی قهوه نامگذاری شده است؛ نوشیدنی پرطرفداری که شروع روز‌های بسیاری را پرانرژی‌تر می‌کند و غم و غصه روزانه بسیاری را می‌شورد. اما قهوه با دیدن کدام فیلم و سریال و با گوش دادن به کدام موسیقی بیشتر می‌چسبد؟

سازمان جهانی قهوه (ICO) امسال از علاقمندان به قهوه خواسته است: «در روز جهانی قهوه در سال ۲۰۲۴، با نوشیدن یک فنجان قهوه به ما بپیوندید تا تقویت مهارت همکاری را جشن بگیریم و به همه بگوییم که قهوه برای شما در سفر مشترکمان چه معنایی دارد.»

به همین مناسبت، یورونیوز یک راهنمای فرهنگی کافئین‌دار تهیه کرده، راهنمایی که به شما کمک کند تا همزمان با نوشیدن قهوه لذت بیشتری را تجربه کنید.

بهترین آهنگ برای گوش دادن همراه با نوشیدن قهوه: سیگار و قهوه از اوتیس ردینگ

این آهنگِ اوتیس ردینگ، خواننده فقید آمریکایی در سبک سول، در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. ترانه آن قصد دارد به ما یادآوری کند که چگونه از ساده‌ترین چیز‌ها در زندگی‌مان لذت ببریم.

این گونه شروع می‌شود: «صبح زود است/حدود ساعت یک ربع به سه/من اینجا نشسته‌ام با بچه‌ام حرف می‌زنم/سیگار می‌کشم و قهوه می‌خورم.»

ترانه این آهنگ هم این‌گونه به پایان می‌رسد: «و من شما را دارم/و شما مرا دارید/و ما همدیگر را خواهیم داشت/ ما چیزی جز شادی نمی‌خواهیم/چیزی جز شادی نمی‌خواهیم/چیزی جز شادی»

بهترین آهنگ برای گوش دادن همراه با نوشیدن قهوه: اسپرسو از سابرینا کارپنتر

آهنگ‌های قهوه‌ای دیگری هم وجود دارد، از «قهوه سیاه» اثر خوانده شده توسط الا فیتزجرالد گرفته تا «یک فنجان قهوه دیگر» باب دیلن. به همین خاطر انتخاب دوم متعدد و دشوار بود. اما با توجه به این که اولین انتخاب ما یک اثر کلاسیک از دهه ۶۰ بود، فکر کردیم برای پیشنهاد دوم یک کارِ جدید را انتخاب کنیم.

پس سراغ «اسپرسو» از سابرینا کارپنتر، خواننده آمریکایی سبک پاپ، رفتیم که یکی از پرمخاطب‌ترین آثار منتشر شده از او در سال ۲۰۲۴ بود.

بهترین فیلم برای تماشا همراه با نوشیدن قهوه: قهوه و سیگار‌ها

قهوه و سیگار‌ها به کارگردانی جیم جارموش با بازی روبرتو بنینی، کیت بلانش، استیون رایت، ایگی پاپ و جوئی لی محصول سال ۲۰۰۳ است.

این فیلم شاعرانه، ۱۱ داستان کوتاه را روایت می‌کند که نقطه اشتراک همه آن‌ها قهوه و سیگار است. یک رشته کمدیِ سیاه و سفید که غرق شدن در مشغله‌های فکری، خوشی‌ها و عادت‌های روزمره زندگی را به تصویر می‌کشد.

بهترین سریال برای تماشا همراه با نوشیدن قهوه: توئین پیکس

هر اثر سینمایی دیوید لینچ را که تماشا کنید، متوجه می‌شوید که غذا در آن اهمیت نمادین دارد. اما در هیچ کدام آن‌ها این موضوع آشکارتر از مجموعه تلویزیونی مهم او یعنی توئین پیکس (Twin Peaks) نیست.

در توین پیکس، غذا و قهوه ارتباط مستقیمی با فضیلت شخصیت‌های سریال دارد، سریالی که در شهر خیالی توئین پیکس می‌گذرد و با ورود چند مامور پلیس برای بررسی پرونده قتلی که در این شهر به وقوع پیوسته آغاز می‌شود. این سریال، سه فصل دارد و در مجموع ۴۸ قسمت است.

بهترین کتاب برای خواندن بهنگام نوشیدن قهوه: «قبل از سرد شدن قهوه» نوشته توشیکازو کاواگوچی

این رمان که در سال ۲۰۱۵ توسط نویسنده ژاپنی توشیکازو کاواگوچی نوشته شده، داستان یک کافه در توکیو به نام فونیکولی فونیکولا (Funiculi Funicula) را روایت می‌کند که به مشتریانش اجازه می‌دهد تا در زمان سفر کنند و با افرادی از گذشته و آینده ارتباط برقرار کنند. آن‌ها می‌توانند این کار را با نشستن روی صندلی خاصی در کافه و فقط طی مدت نوشیدن یک فنجان قهوه انجام دهند.

آن‌ها باید پیش از سرد شدن قهوه خود به زمان حال بازگردند. این رمان زیبا و شاعرانه یک پیام ساده، اما واضح دارد: «گذشته گذشته است، اما در آینده انجام هر کاری ممکن است.»

روز جهانی قهوه مبارک باد!