صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در صحن علنی گفت: جناب آقای فرزین! نگاه کنید این بحثی که ما الان در رابطه با مباحث ارزی داریم واقعاً یک زخم کهنه‌ای است که از دهه ۷۰ همچنان ادامه دارد و این مشکل حل نشده و فراز و نشیب پیدا کرده و بعضی اوقات تند و کند شده است. ما باید برای این مساله چاره‌اندیشی بکنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در صحن علنی گفت: جناب آقای فرزین! نگاه کنید این بحثی که ما الان در رابطه با مباحث ارزی داریم واقعاً یک زخم کهنه‌ای است که از دهه ۷۰ همچنان ادامه دارد و این مشکل حل نشده و فراز و نشیب پیدا کرده و بعضی اوقات تند و کند شده است. ما باید برای این مساله چاره‌اندیشی بکنیم. به هر حال الان عرضه و تقاضا در این بخش تنظیم نیست و این با شرایط ما یک امر همیشگی است؛ ما باید سیستمی این کار را اصلاح کنیم.

او افزود: الان از ثبت سفارش تا کد شناسه که می آید بیش از سه ماه و بعضاً تا ۱۴۰ روز ۱۵۰ روز زمان می برد. اولویت بندی‌ها کالاها باید انجام شود. مشخص است آنقدر که تقاضا وجود دارد عرضه نداریم این را باید دیگه سیستمی اصلاح کنیم. در بعضی از لیست‌ کالاها که ارز ۲۸ و ۵۰۰ تومانی به آنها اختصاص دادیم مربوط به کالاهایی است که نباید این اتفاق می افتاد. اگر این مساله  را اصلاح نکنیم به خاطر رانتی که وجود دارد شاهد امضاهای طلایی در وزارتخانه‌ها خواهیم بود.