صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

زاکانی: مواد سمی باعث شهادت سید حسن نصرالله شد
علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: رژیم صهیونیستی در جنایت اخیر در یک منطقه کوچک ۸۰ بمب یک تنی ریخت، بمب‌هایی که هم هوشمند شده بودند هم انفجار در عمق را سبب شدند هم در کنار آن مواد سمی منتشر کردند؛ آن چیزی که اسباب شهادت شده سم بوده است. 

سیل جیرفت با ۱۰ نفر فوتی و ۵ مفقود
فرماندار شهرستان جیرفت از پیدا شدن پیکر دهمین فوتی سیل جیرفت خبر داد. وی گفت: با حضور نیرو‌های شهرداری، هلال احمر، خادمیاران رضوی، اورژانس ۱۱۵، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، سپاه و مردم عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن مفقودین در حال انجام است. مدیرعامل هلال‌احمر کرمان نیز گفت:  همچنان ۵ نفر مفقود هستند.

اظهارات معاون سیاسی سپاه درباره پاسخ ایران به اسرائیل
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: در فضای مجازی در مورد سپاه و فرماندهان میدانی نیروهای مسلح اطلاعات نادرستی را بیان می کنند. مثلاً اگر جواب ترور سردار سلیمانی، ترور هنیه را می‌دادیم این اتفاق نمی افتاد یا اگر جواب ندهیم گام بعدی را برمی‌دارند. هیجان برای اقدام است و طراحی اقدام را که انجام می دهید باید با در نظر گرفتن عقلانیت، تدبیر و سنجش همه جوانب اقدام به تحلیل صحنه و اجرای عملیات کرد. 

حمله اسرائیل به الحدیده یمن
منابع عبری می‌گویند اسرائیل به بندر الحدیده در یمن حمله کرده است. در همین حال، بخش اطلاع‌رسانی انصارالله اعلام کرد: به عنوان یک اقدام احتیاطی، مخازن نفت در بنادر راس عیسی و الحدیده را از قبل تخلیه کرده‌ایم. 

اموال کوروش کمپانی به مزایده گذاشته می‌شود
رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره فروش اموال و دارایی‌های شرکت کوروش کمپانی اعلام کرد:‌ از سوی مقام قضایی این اموال در اختیار سازمان قرار گرفته شده و پس از فروش به بالاترین قیمت در مزایده سراسری الکترونیکی، عوائد آن با نظر مقام قضایی به مالباختگان بازمی‌گردد. 

یاشار سلطانی از آزادی خود خبر داد
یاشار سلطانی از آزادی خود خبرداد و در توییتی نوشت: آزاد شدم. ‏در زمانی غیرقابل انتظار به یکباره زندانی شدم که قطعا سخت بود. ‏اما این تجربه دوم زندان رفتنم به غایت خیر بود و متفاوت. 

پیکر فرماندهانِ حزب‌الله به خاک سپرده شد
پیکر شهیدان شیخ «نبیل قاووق»، «محسن شکر»، «حاج عبد القادر»، «حاج جهاد»، «سمیر دیب»، «حاج نبیل جزینی» و «حاج ابو الفضل کرکی» از رهبران و فرماندهان حزب‌الله در آرامستان «روضة الشهیدین» در جنوب بیروت به خاک سپرده شد. 

تکذیب احتمال اعزام نیرو از ایران به غزه و لبنان
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره اعزام نیرو از ایران به غزه و لبنان گفت: معتقدم کشورها و دولت‌های منطقه از جمله در لبنان و فلسطین از توانایی لازم برای دفاع از خود در مقابل تجاوزگری رژیم صیهونیستی برخوردارند و نیازی به اعزام نیروهای داوطلب و کمکی ایران به غزه و لبنان نیست. منطقه لبنان و فلسطین در یک جنگ نابرابر قرار دارند و رژیم غاصب به دلیل شکست‌های سنگین در چند دهه گذشته توان رویایرویی رو درو با نیروهای مقاومت را ندارد. 

سخنرانی شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله
معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد که این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که ما اهل صبر و استقامت و مبارزه هستیم. ما صبر می‌کنیم؛ چرا که وعده خداوند حق است. مسیری که جناب دبیرکل شهید سید حسن نصرالله ایجاد کرده و آن را ادامه داد، همچنان ادامه خواهد داشت. حزب الله همچنان میدان جهادی خود را دنبال خواهد کرد و با دقت این کار دنبال خواهد شد؛ چرا که تشکیلات منظمی توسط سید حسن نصرالله در بدترین شرایط شکل گرفته و رهبری‌های جایگزین ایجاد شده است و همه در میدان حاضر هستند. 

شهادت فرمانده حماس در لبنان، به همراه همسر، پسر و دخترش
جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که «فتح شریف ابوالامین»، فرمانده جنبش حماس در لبنان و عضو فرماندهان این جنبش در خارج، در حملات هوایی اسرائیل به لبنان به شهادت رسید. «امیه ابراهیم عبدالحمید»، همسر این فرمانده و «امین فتح شریف»، پسر وی و همچنین «وفا فتح شریف» دختر این فرمانده فلسطینی نیز در این حمله به شهادت رسیدند. 

مسمومیت الکلی ۵۷ نفر در مازندران با ۴ فوتی
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مراجعه ۵۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های چالوس و آمل اظهار کرد: این افراد با علائم کاهش هوشیاری، ضعف شدید و سرگیجه به این مراکز درمانی مراجعه کردند که ۴ نفر بر اثر عوارض شدید جان باختند. ظفرمند با اعلام اینکه ۲۷ نفر از این افراد همچنان جهت ادامه فرآیند درمانی بستری هستند، تصریح کرد: ۵ نفر از این افراد وضعیت عمومی خوبی ندارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شمار جان‌باختگان مشروبات الکلی تقلبی در رشت به ۶ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش مراجعان و جان‌باختگان سرو مشروبات الکلی در رشت خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷ بیمار به مراکز درمانی مراجعه و ۶ تن از آن‌ها جان خود را ازدست‌داده‌اند. او گفت: چهار نفر از این بیماران بدحال و متصل به دستگاه کمک تنفسی هستند.

مشاور نخست‌وزیر عراق: پیکر نصرالله در کربلا به خاک سپرده می‌شود
«پیکر آن عزیز در جوار جدش امام حسین علیه‌السلام در کربلا به خاک سپرده می‌شود». این را عبدالامیر التعیبان مشاور نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی، در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی X منتشر کرد. 

برجام ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای و دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با پزشکیان در نیویورک اظهار داشت «برجام موضوع مشخص و هدف مشخصی دارد و ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد. فضای دیپلماتیک برای ادامه گفت‌وگوها برای بازگشت مسئولانه و متعهدانه همه طرف‌های برجام به توافق باز است و این موضوع ارتباطی با موضوعات دیگر ندارد و چارچوبش مشخص است».