صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه امسال ۱۸۸ نفر در اتوبان‌ها کشته شده‌اند، گفت: اگر تردد عابرین پیاده و موتورسواران در اتوبان‌ها ممنوع شود؛ قطعا تعداد فوتیان بسیار کاهش پیدا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه امسال ۱۸۸ نفر در اتوبان‌ها کشته شده‌اند، گفت: اگر تردد عابرین پیاده و موتورسواران در اتوبان‌ها ممنوع شود؛ قطعا تعداد فوتیان بسیار کاهش پیدا می‌کند.
 
سرهنگ احسان مومنی با اشاره به اینکه در شش ماه امسال، ۱۷ هزار و ۸۳۹ کروکی تصادفات در پایتخت تنظیم شده، اظهار کرد: این آمارها به این معناست که همکاران ما روزی ۱۰۰ کروکی کشیده‌اند.
 
وی درباره میزان فوتی‌های تصادفات افزود: در بررسی‌های ما مشخص شد ۶۳ درصد تصادفات منجر به فوت در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد و در شش ماه نخست امسال، متأسفانه ۱۸۸ نفر در بزرگراه‌های تهران بر اساس تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و در واقع روزی یک نفر در اتوبان‌ها کشته می‌شوند. 
 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین ۳۷۳۲ نفر، یعنی روزی ۲۰ نفر، در این تصادفات مجروح شده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.
 
وی گفت: در تحلیل این تصادفات مشخص شد که تنها ۱۹ درصد از فوتی‌ها راننده و سرنشین خودرو بوده‌اند و ۴۱ درصد فوتی‌ها موتورسوار و ۴۰ درصد نیز عابرین پیاده بوده‌اند.
 
مومنی با اشاره به اینکه ای کاش تردد عابرین پیاده و موتورسواران در اتوبان‌ها کاملا ممنوع می شد، گفت: عابرین پیاده حق تردد در بزرگراه‌ها را ندارند و برای عبور ایمن از عرض بزرگراه‌ها باید از پل عابر استفاده کنند. همچنین موتورسواران نیز نباید وارد اتوبان‌ها شوند، زیرا برخی بزرگراه‌ها همچون امام علی (ع) ، شهید چمران و شهید ستاری شیب‌دار هستند که ممکن است موتورها واژگون شوند. علاوه بر این چون سرعت خودروها بالاست، هرگونه برخوردی ممکن است باعث مرگ شود.
 
وی افزود: اگر دو مولفه عابرپیاده و موتورسیکلت از محورهای بزرگراهی ما حذف شود؛ ببینید که چه عدد بزرگی از تصادفات فوتی ما در شهر تهران کاهش پیدا می کند که ۸۱ درصد را شامل می شود.