صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
نیویورک‌تایمز:
مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که معتقدند توانسته‌اند اسرائیل را متقاعد کنند که حمله زمینی گسترده‌ای به جنوب لبنان انجام ندهد. این تفاهم پس از مذاکرات فشرده در آخر هفته به دست آمد. ایالات متحده پیش از آن، نشانه‌هایی دیده بود که اسرائیل در حال آماده شدن برای حرکت به سمت لبنان است و برخی از مقامات آمریکایی معتقد بودند که عملیات زمینی گسترده‌ای در شرف وقوع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیویورک‌تایمز نوشت: مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که معتقدند توانسته‌اند اسرائیل را متقاعد کنند که حمله زمینی گسترده‌ای به جنوب لبنان انجام ندهد.
 
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: این تفاهم پس از مذاکرات فشرده در آخر هفته به دست آمد. ایالات متحده پیش از آن، نشانه‌هایی دیده بود که اسرائیل در حال آماده شدن برای حرکت به سمت لبنان است و برخی از مقامات آمریکایی معتقد بودند که عملیات زمینی گسترده‌ای در شرف وقوع است.
 
پس از این مذاکرات، مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن برای بحث درباره اطلاعات حساس و مذاکرات دیپلماتیک صحبت می‌کردند، گفتند که معتقدند اسرائیل تنها برنامه‌ریزی کرده است تا حملات کوچک‌تری به جنوب لبنان انجام دهد. 
 
حملات اخیر توسط نیروهای عملیات ویژه اسرائیل به منظور از بین بردن مواضع جنگی انجام می‌شود که حزب‌الله از آن نقاط به شهرهای شمالی اسرائیل حمله کرده است.
 
 مقامات اسرائیلی به همتایان آمریکایی خود اطمینان دادند که قصد ندارند این حملات را با عملیات گسترده‌تری توسط نیروهای متعارف دنبال کنند یا بخش‌هایی از جنوب لبنان را اشغال نمایند. مقامات آمریکایی گفتند که معتقدند کماندوها پس از پایان عملیات به سرعت عقب‌نشینی خواهند کرد.
 
هنوز مشخص نیست که آیا اسرائیل تصمیم نهایی خود را گرفته است، و ممکن است علیرغم نگرانی‌های کاخ سفید، پس از حملات هدفمند، تهاجم تمام‌عیار همچنان صورت بگیرد.
 
روز دوشنبه، پس از علنی شدن این حملات، مقامات آمریکایی اعلام کردند که احتمال «گسترش مأموریت» همچنان وجود دارد و اسرائیل ممکن است تصمیم بگیرد که برای پشتیبانی از این حملات به نیروهای بیشتری نیاز دارد. اما در حال حاضر، مقامات آمریکایی معتقدند که اسرائیل تهاجم تمام‌عیار انجام نخواهد داد.
 
از زمانی که جنگ در غزه از اکتبر گذشته پس از حملات حماس به اسرائیل آغاز شد، مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای جلوگیری کنند.
 
اسرائیل در نهایت شدت حملات هوایی خود در غزه را کاهش داد، اما این چندین ماه پس از آن بود که ارتش آمریکا به تغییر به عملیات‌های هدفمندتر توصیه کرده بود. ایالات متحده از ارتش اسرائیل خواسته بود که از عملیات‌های جنگی گسترده خودداری کند و اعلام کرده بود که عملیات‌ها در شهر رفح باید دقیق‌تر انجام شود اما عملیات‌های نهایی اسرائیل در رفح به صورت گسترده بود.