صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
درمان تیرگی زیر بغل به روش های مختلفی بر اساس شدت و علت آن امکان پذیر است. با استفاده از محصولات و روش های مختلف می توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درمان تیرگی زیر بغل به روش های مختلفی بر اساس شدت و علت آن امکان پذیر است. با استفاده از محصولات و روش های مختلف می توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد.

متخصص پوست و مو و زیبایی در مقاله ای نوشت: درمان تیرگی زیر بغل به روش های مختلفی بر اساس شدت و علت آن امکان پذیر است. با استفاده از محصولات و روش های مختلف می توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد. شما قبل از شروع هر درمانی بهتر است تغییر سبک زندگی و تغییر محصولات بهداشتی و ضد تعریق را امتحان کنید. گاهی اوقات مواد شیمیایی موجود در این محصولات علت تیرگی زیربغل است.

علاوه بر این می توانید از روش های خانگی و درمان های پیشرفته برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده کنید. این روش ها با لایه برداری پوست و از بین بردن رنگدانه های اضافی به درمان تیرگی پوست ناحیه زیر بغل کمک کرده و باعث نرمی و لطافت پوست این ناحیه خواهند شد.

دلیل تیرگی زیر بغل
تیرگی زیر بغل یکی از مشکلاتی است که افراد با آن درگیر هستند. تیرگی پوست این ناحیه از بدن دلایل مختلفی دارد و باعث ناراحتی افراد خصوصا خانم ها می شود. مهمترین علل تیرگی زیر بغل عبارتند از:

چاقی
عوامل ژنتیکی
تغییرات هورمونی
تحریک پوست توسط مواد شیمیایی
استفاده از دئودورانت ها و ضد تعریق های شیمیایی
لایه برداری ناکافی پوست زیر بغل
ابتلا به دیابت و سایر بیماری ها
آیا تیرگی زیر بغل قابل درمان است؟
تیرگی زیر بغل یک مشکل رایج بوده و با روش های موجود کاملا قابل درمان است. در وهله اول با رعایت بهداشت، استفاده از محصولات شوینده و ضد تعریق طبیعی و همچنین کنترل وزن می توانید تیرگی زیربغل را برطرف کنید. در موارد شدید تر و مقاوم به درمان های معمولی می توان با انواع مختلف لیزرهای در دسترس مانند لیزر فرکشنال این مشکل را برطرف کرد. در این رابطه بهتر است با یک متخصص پوست مجرب مشورت کنید تا بهترین و موثرترین روش درمان را به شما معرفی کند.

موثر ترین درمان ها برای تیرگی زیر بغل
درمان های مختلفی برای برطرف کردن تیرگی زیر بغل وجود دارد. از روش های خانگی تا درمان های پیشرفته را می توان برای رفع این مشکل استفاده کرد که در ادامه شرح داده شده است.

درمان های خانگی
درمان های خانگی را می توانید برای تیرگی های خفیف مورد استفاده قرار دهید. این درمان ها معمولا موثر بوده و تیرگی زیر بغل را با تکرار مداوم برطرف می کنند.

1. استفاده از ماسک‌های طبیعی
ماسک های خانگی مانند لیمو، آب سیب ‌زمینی، آب خیار، زردچوبه، شیر و سرکه سیب می توانند بدون هیچ هزینه و عارضه ای در درمان تیرگی زیر بغل موثر باشد.

2. روغن نارگیل و زردچوبه
روغن نارگیل با خواص مرطوب کنندگی و ضد باکتری خود می تواند به درمان تیرگی زیر بغل کمک کند. کافی است آن را 15 دقیقه روی پوست زده و سپس بشویید. ترکیب روغن نارگیل با زردچوبه و آبلیمو نیز برای این منظور بسیار مفید است.

3. کرم‌های روشن‌کننده
انواع مختلفی از کرم های روشن کننده برای درمان تیرگی پوست زیر بغل وجود دارد که معمولا حاوی هیدروکینون، کوجیک اسید، آربوتین و نیاسینامید هستند.

4. لایه‌برداری با اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی
اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای درمان تیرگی پوست بسیار مفید هستند. آنها با لایه برداری پوست و جایگزین کردن سلول های جدید نقش بسیار مهمی در رفع لک و تیرگی زیربغل دارند.

5. هیدروکینون
هیدروکینون یک ترکیب شناخته شده برای برطرف کردن لک و تیرگی پوست است. هیدروکینون این کار را با مهار تولید ملانین در پوست انجام می دهد. بطور موقت می توانید از این محصول برای روشن کردن پوست زیربغل استفاده کنید.

6. درمان با ویتامین C موضعی
کرم ها و سرم های حاوی ویتامین C درمان های موثری برای تیرگی زیربغل هستند. آنها با خاصیت آنتی اکسیدان و روشن کننده تیره گی زیر بغل را به راحتی درمان می کنند.

7. استفاده از صابون‌های ملایم و غیرتحریکی
صابون‌های ملایم و غیرتحریکی حاوی گلیسیرین، ویتامین E و روغن زیتون که فاقد رایحه هستند، می توانند در درمان تیرگی زیربغل با خواص مرطوب کننده و آنتی اکسیدان موثر باشند.

8. پیلینگ شیمیایی
پیلینگ شیمیایی یک روش موثر برای درمان تیرگی زیر بغل است. در این روش از اسیدهای میوه یا سالیسیلیک اسید برای لایه برداری و حذف سلول های مرده استفاده می شود. تحریک کلاژن سازی در این روش به نرمی و یکنواخت کردن رنگ پوست کمک خواهد کرد.

9. استفاده از محصولات ضد تعریق بدون الکل و مواد شیمیایی
محصولات ضد تعریق بدون الکل و مواد شیمیایی دارای مواد طبیعی مانند روغن های ضروری و آلوئه ورا هستند که تاثیر بدی روی پوست ندارند. استفاده از این محصولات باعث روشن شدن رنگ پوست شده و با حفظ رطوبت مانع تیرگی زیر بغل می شود.

درمان های پیشرفته
در صورتی که با درمان های خانگی و معمولی موفق به درمان تیرگی زیر بغل نشدید بهترین راهکار استفاده از درمان های پیشرفته است.

1. لیزر درمانی
لیزر درمانی یکی از روش های پیشرفته و اثربخش برای درمان تیرگی زیربغل است. لیزر رنگدانه های اضافی پوست را از بین برده و تیرگی زیربغل را طی چند جلسه برطرف می کند.

2. درمان با لیزر فرکشنال
لیزر فرکشنال یکی دیگر از درمان های موثر برای از بین بردن تیرگی زیربغل است. لیزر فرکشنال با نفوذ به عمق پوست به حذف رنگدانه ها کمک کرده و با کمترین عوارض پوست را جوانسازی و شفاف می کند.

3. میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل است. این روش با حذف سلول های مرده سطح پوست عمل کرده و با ساخت سلول های جدید پوست را روشن می کند.

4. مزوتراپی
مزوتراپی یک روش رایج برای درمان مشکلات پوستی است. در این روش مواد مغذی و روشن کننده به پوست تزریق شده و به کاهش تیرگی کمک می کند. همچنین با تحریک کلاژن سازی به بهبود بافت پوست کمک خواهد کرد.

5. کرایوتراپی (سرمادرمانی)
کرایوتراپی با استفاده از سرما به کاهش ملانین کمک کرده و تیرگی زیربغل را درمان می کند. این روش طی چند جلسه با افزایش جریان خون در ناحیه به بهبود پوست و رفع تیرگی زیر بغل کمک خواهد کرد.

6. لیزر Nd
لیزر Nd یکی از روش های موثر و فوق العاده مفید برای درمان تیرگی زیر بغل است. طول موج های خاص این لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و ملانین را از بین می برند. لیزر Nd طی چند جلسه تیرگی زیر بغل را درمان خواهد کرد.