صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
۱۷ هزار کودک فلسطینی در جریان جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ۱۷ هزار کودک فلسطینی در جریان جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

نتایج جدیدترین آمار‌های ارائه شده از سوی اسمائیل ثوابه، مدیرکل دفتر رسانه‌ای غزه نشان می‌دهد که حدود ۱۷ هزار کودک فلسطینی در جریان جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ابتدای تاریخ ۷ اکتبر سال گذشته تاکنون به شهادت رسیده‌اند. 

بنا بر گزارشات ارائه شده از سوی اسماعیل ثوابه، تحت تاثیر تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی، اکنون حدود ۲۵۵ هزار و ۹۷۳ کودک فلسطینی در غزه پدر و یا مادر خود را از دست داده‌اند. این کودکان شامل ۱۲ هزار و ۶۳۳ دختر و ۱۳ هزار و ۳۴۰ پسر می‌شوند. 

به گفته ثوابه، تعداد کودکان شهید در نوار غزه از ابتدای جنگ تاکنون به ۱۶ میلیون و ۸۵۹ هزار نفر رسیده است و ۱۷۱ نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد جان خود را به دلیل نبود امکانات کافی بهداشتی و درمانی از دست داده‌اند. 

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، تقریبا در تمامی حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، کودکان فلسطینی هم هدف قرار گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. 

یونیسف یا همان صندوق کودکان سازمان ملل متحد، بار‌ها و بار‌ها هشدار داده است که بسیاری از کودکانی که در نوار غزه تحت تاثیر جنایات رژیم صهیونیستی در دوران جنگ قرار گرفته‌اند، نمی‌توانند به راحتی بخوابند و دوران کودکی خود را بدون ترس و نگرانی سپری کنند. 

آن‌ها همچنین نسبت به آینده این کودکان در صورت ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند. 

طبق جدیدترین آمار‌های ارائه شده در جریان جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نیز تاکنون بیش از ۱۰۰ کودک جان خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها نیز زخمی شده‌اند.