صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
علی صانعی، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، در گفتگویی در خصوص دلایل حذف تیم ملی از جام جهانی صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی حذف تیم ملی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال صحبت‌های مختلفی در خصوص دلایل این اتفاق مطرح می‌شود که در این بین علی صانعی، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، صحبت‌های جالبی را در این خصوص مطرح می‌کند.

صانعی می‌گوید: به نظرم من در سال گذشته فدراسيون فوتبال با اقدامات و پیگیری‌های اصولی و حمایت‌های تاج در راه آماده‌سازى تيم ملى فوتسال نه تنها كم كارى نكردند، که در برخی موارد کارهای منحصر به فردی را انجام دادند. البته احتمالا نقاط ضعفي هم به‌خاطر برخی محدودیت‌ها وجود داشته و دارد اما كم كارى نبوده است.

وی افزود: در تمامى فيفادى‌ها تيم ايران بازى رسمى یا دوستانه انجام داد‌ تیم ملی ما هيچ فيفادى‌ای را از دست نداد. اينكه با چه تيمى بازى كنيم قطعاً به عهده كادر فنى است، ولی در سال گذشته هم با برزيل و روسیه بازی کردیم كه در رنكينگ فيفا بالاتر از ما هستند، هم با تيم‌هاى مراكش و پاراگوئه كه خيلى نزديك به ما هستند و هم در تورنمنت تايلند - برزيل و اين اواخر ويتنام شركت كرديم. بنابراين تيم ملى به اندازه كافى بازى در سال گذشته در فيفا دى‌ها انجام داد و مسابقات تدارکاتی داشت.

صانعی با اشاره به اینکه آمادگی براى جام جهانى در فاصله ٦ ماه تا مسابقات اتفاق نمى‌افتد گفت: تدارکات از دو سال مانده به جام جهانى شروع مى‌شود‌‌. ما از مسابقات آسيايی و كسب سهميه تا جام جهانى حدود پنج ماه فرصت داشتيم، تیم به صلاحدید سرمربی دو ماه استراحت مطلق انجام داد. دو ماه به درخواست مستقيم سرمربى ٦ هفته ليگ برتر انجام شد و در يك ماه باقی‌مانده هم بنا بر درخواست سرمربى ٤ بازى دوستانه در نظر گرفته شد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال گفت: دو بازى كرواسى خارج از توان فدراسيون و يك طرفه كنسل شد، درست مثل برجام! كسى كارى نمى‌توانست انجام دهد و دو بازى قزاقستان هم با سفر به این کشور انجام شد، البته تورنمنت تايلند هم گویا به درخواست كادر فنى رد شد و تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون آماده اعزام تیم بود.

وی‌ گفت: تيم ملى با پرواز اختصاصى به جام جهانى رفت و حقوق كادر فنى سال گذشته كامل پرداخت شد، کادر پزشکی کامل و تیم رسانه اختصاصی همراه داشت كه این‌ها قبلاً سابقه نداشت. حتی شنيدم حدود ١٠٠ ميليون تومان پاداش صعود از مرحله گروهی بلافاصله پس از صعود به حساب بازيكنان واريز شده كه كار بسيار خوب و بی‌سابقه‌ای است.

صانعی گفت: حتماً نقص‌ها و مشکلاتی هم وجود داشته اما به نظر من همين امروز بايد يك كارگروه با تجربه تشكيل شود و تمام موارد را بررسى كنند تا براى موفقيت در جام جهانى بعدى برنامه‌ريزى كنند و اگر تعلل کنیم و از دو سال بعد شروع كنيم قطعا دوباره دچار مشكلاتی خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی امید با اشاره به اینکه فدراسیون با اعزام تیم ملی زیر ۲۰ سال و امید به کافا و برگزاری اردو به مسابقات کافا و تایلند تلاش کرد خلا فقدان مسابقات رسمی برای این رده سنی را جبران کند گفت: این اقدام درست باعث شد بازیکنان خوبی مثل بهروز عظیمی و امیرحسین داوودی کشف و شناسایی شوند و در جام جهانی بازی کنند. علی اکرمی، مسعود یوسف، محمدحسین بازیار، امیرحسین جوزری، علی خلیلوند، امیرحسین غلامی و مهدی رستمی‌ها هم در لیست ۳۰ نفره حضور داشتند، این پشتوانه‌سازی اتفاق خوبی است که نباید در هیاهو گم شود.

صانعی در پایان با اشاره به اینکه اولویت همیشه تیم ملی بزرگسالان بوده افزود: وقتی تیم ملی بزرگسالان به صلاحدید سرمربی در تورنمنت تایلند شرکت نکرد تیم ملی امید هم در راستای حمایت از تیم ملی بزرگسالان در این مسابقات شرکت نکرد، به نظرم نباید این موارد فراموش شود که نه فقط کم‌کاری برای تیم ملی بزرگسالان صورت نگرفت که نهایت همکاری هم شکل گرفت. نقدهای منصفانه می‌تواند باعث پیشرفت تیم ملی در آینده بشود و از تکرار اشتباهاتی که باعث حذف ما شد جلوگیری کند.