صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پزشکیان: این ادعاها که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود
مسعود پزشکیان در جلسه هیئت دولت که عصر امروز یکشنبه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مجاهد کبیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و محکومیت شدید این جنایت توسط رژیم سفاک صهیونیستی گفت: چنین جنایتی بار دیگر ثابت کرد این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبندی ندارد. ادعا‌های سران آمریکا و کشور‌های اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود و فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفا آن‌ها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد. 

تسنیم: پیکر شهید نصرالله از زیر آوار سالم بیرون آورده شده
تسنیم نوشت: محل استقرار سیدحسن نصرالله و همراهانش با فاصله قابل توجهی از سطح زمین، در زیر زمین در منطقه ضاحیه قرار داشت و محافظت می‌شده است؛ با این حال عملیات تروریستی اسرائیلی‌ها با بمب‌های سنگرشکنی که از آمریکایی‌ها گرفته بودند، این جنایت را رقم زد.  پیکر شهید سیدحسن نصرالله، مجاهد کبیر و دبیر کل حزب‌الله لبنان و تعداد دیگری از شهدای حزب‌الله از زیر آوار سالم بیرون آورده شده است. با عنایت به سالم بودن پیکرها، شهادت این شهدا ناشی از موج انفجار سنگین ده‌ها تن بمبی بوده است که بر روی مقر فرماندهی حزب‌الله ریخته شده است.

کاخ سفید: امیدواریم شاهد تشدید تنش از سوی ایران نباشیم
جان کربی سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: جنگ تمام عیار با حزب‌الله یا ایران راهی برای بازگرداندن امن ساکنان شمال اسرائیل به خانه‌هایشان نیست. امیدواریم شاهد تشدید تنش از سوی ایران نباشیم، اما اگر این اتفاق بیفتد، ما توانایی دفاع از خود و اسرائیل را داریم.  ما تعدادی نیروی کمکی در منطقه مستقر کرده‌ایم و باید برای هرگونه واکنش احتمالی ایران آماده باشیم.

رویترز: پیکر سید حسن نصرالله اثری از جراحت ندارد
خبرگزاری رویترز از قول دو منبع نوشت که پیکر سید حسن نصرالله از محل حمله در ضاحیه جنوبی بیروت بیرون کشیده شد. این دو منبع به رویترز گفتند که پیکر سید حسن نصرالله هیچ اثری از جراحت ندارد و به نظر می‌رسد علت مرگ (شهادت) شدت انفجار بوده است.

اظهارات نخست‌وزیر لبنان درباره احتمال عقب نشینی حزب‌الله به ساحل شمالی رودخانه لیتانی
نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نجیب میقاتی امروز یکشنبه گفت که ارتش این کشور آماده اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است. بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیروهای حافظ صلح هموار سازد.همچنین ارتش اسرائیل موظف است با آغاز استقرار این نیروها، نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

تایید شهادت سردار نیلفروشان
بنابر اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ عباس نیلفروشان مستشار سپاه در لبنان در حمله اسرائیل در شامگاه روز جمعه ششم مهرماه به همرزمان شهیدش پیوست.

مسمومیت الکلی در رشت؛ ۴ نفر فوت کردند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت الکلی در رشت به بیمارستان انتقال یافتند که ۹ نفر از این بیماران وضعیت عمومی خوبی نداشتند و چهار نفر فوت کردند.

ظریف درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله: در سطح رهبری تصمیم‌گیری خواهد شد
محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: واکنش ایران در زمان مناسب و به انتخاب ایران در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت و در سطح رهبری و در سطح عالی حکومت حتماً تصمیم‌گیری خواهد شد. 

عراقچی: هر لحظه هر احتمالی ممکن است
عباس عراقچی وزیر خارجه تاکید کرد: همه به خطر بروز یک جنگ تمام عیار در منطقه معترف و نسبت به آن نگران هستند. این یک تهدید بزرگ برای منطقه است. واقعا در وضعیت هشدار به سر می‌بریم. کشورهای منطقه و فراتر از منطقه باید بدانند وضعیت بسیار خطیر هست و هر لحظه هر احتمالی ممکن است. 

سردار وحیدی: جایگزین همه فرماندهان حزب‌الله مشخص شده
سردار وحیدی فرمانده اسبق نیروی قدس در پاسخ به این سؤال که با توجه به شهادت فرماندهانی چون فواد شکر، ابراهیم عقیل یا علی کرکی، آیا حزب‌الله نیروی انسانی لازم  برای جایگزین کردن این فرماندهان دارد، گفت: بنده، حسب اطلاع می‌گویم که همان زمان که فرماندهان شهید شدند، افراد جدید جایگزین شدند و امروز می‌توان گفت که هیچ جایگاه فرماندهی در چارت فرماندهی حزب‌الله لبنان، خالی نیست و همه فرماندهان جایگزین شده‌اند؛ لذا به عنوان مطلع تاکید می‌کنم که همه فرماندهان جایگزین شده‌اند و کار‌هایشان با قدرت ادامه دارد.

سردار شریف: در ترور سید حسن نصرالله، بمب‌های سنگرشکن آمریکایی به کار گرفته شد
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله بود که برای اولین بار اسرائیل را از لبنان اخراج کرد و طعم شکست را به آنها چشاند، گفت: بمب‌های سنگرشکن آمریکایی در ترور شهید نصرالله به کار گرفته شد و اسرائیل سگ دست‌آموز آمریکاست. تمام افکار عمومی در مقابل جنایات رژیم‌ صهیونیستی بیدار شدند و این افکار عمومی پشتیبان مردم فلسطین و لبنان هستند و به زودی شاهد تحول در این زمینه خواهیم بود و دست و پا زدن نتانیاهو کاری از پیش نمی‌برد.  

ضرب‌الاجل پزشکیان برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور
رئیس‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ضرب‌الاجل سه‌ماهه‌ای نسبت به بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور دستور صادر کرد. 

شهادت ۷۸۳ شهروند لبنانی در کمتر از یک هفته
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در تجاوزهای چند روز گذشته اسرائیل، ۷۸۳ شهروند لبنانی به شهادت رسیدند. 

خبر شهادت شیخ نبیل قاووق، عضو ارشد حزب‌الله تایید شد
شیخ نبیل قاووق، از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله لبنان درپی حمله‌های حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید.