صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
یک تیم داوطلب که در حال حفاری در یک سایت باستان‌شناسی نزدیک به شهر او در نورماندی فرانسه بودند، به کشفی شگفت‌انگیز دست یافتند، که به گفته آنها یک «کپسول زمان» از قرن نوزدهم است. این تیم که به دلیل فرسایش در دهکده باستانی بالای صخره‌ای به نام سیت دو لیمس یا «اردوگاه سزار» در حال حفاری اضطراری بودند، یک بطری درون کوزه‌ای سفالی کشف کردند. درون این بطری پیامی از باستان‌شناسی به نام پی. ژ. فره پیدا شد که حدود دویست سال پیش در ژانویه 1825 این سایت را بررسی کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک تیم داوطلب که در حال حفاری در یک سایت باستان‌شناسی نزدیک به شهر او در نورماندی فرانسه بودند، به کشفی شگفت‌انگیز دست یافتند، که به گفته آنها یک «کپسول زمان» از قرن نوزدهم است.
 
این تیم که به دلیل فرسایش در دهکده باستانی بالای صخره‌ای به نام سیت دو لیمس یا «اردوگاه سزار» در حال حفاری اضطراری بودند، یک بطری درون کوزه‌ای سفالی کشف کردند. درون این بطری پیامی از باستان‌شناسی به نام پی. ژ. فره پیدا شد که حدود دویست سال پیش در ژانویه 1825 این سایت را بررسی کرده بود.
 
فره مدتی در این سایت تحقیق کرده و پیام درون بطری را به‌عنوان مدرک کار خود به جا گذاشته بود. پیام که بر روی تکه‌ای کاغذ نوشته و لوله شده بود، اعلام کرد که فره همچنان به تلاش‌های خود برای مطالعه این منطقه وسیع و حفظ تاریخ سکونت‌گاه گالیایی ادامه می‌دهد.
 
این کشف غیرمنتظره تیم تحقیقات به رهبری گیوم بلوندل را حیرت‌زده کرد. بلوندل لحظه یافتن این کپسول را زمانی جادویی توصیف کرد، به‌ویژه که انتظار نداشتند چنین شیء شخصی‌ از سایتی که قبلا حفاری‌ شده بود، پیدا شود.
 
اگرچه کپسول‌های زمان گاهی اوقات در ساختمان‌ها یافت می‌شوند، اما یافتن آنها در سایت‌های باستان‌شناسی بسیار نادر است. بلوندل به طنز گفت که بیشتر باستان‌شناسان معمولاً اینطور فرض می‌گیرند که کارشان نهایی است، و تصور نمی‌کنند که در آینده نیز کاشفانی وجود داشته باشند.
 
گُل‌ها قومی سلتیک بودند که بین قرن پنجم قبل از میلاد و قرن پنجم میلادی در قاره اروپا زندگی می‌کردند. آنها زمانی در این سایت در نورماندی ساکن بودند.
 
نبردهای گل‌ها با امپراطوری روم به‌ویژه مشهور است، و جولیوس سزار، سردار رومی، درباره آنها در یادداشت‌های خود توضیحات مفصلی داده است.
 
شهر او عکس‌هایی از کشف جدید را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که همراه با پیام، دو سکه و یک کوزه کوچک سفالی نیز یافت شده است، که به اهمیت این کپسول زمان قرن نوزدهمی افزوده است.
 
منبع: العربیه