صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه نیز به عنوان ملجا و پناهگاه مردم و پاسدار شریعت اسلام است و با کسانی که بخواهد بر خلاف قانون و بر خلاف شرع عملی را مرتکب که موجب سلب آرامش روحی و روانی جامعه شود بدون هیچ ملاحظه‌ای، قاطعانه برخورد خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: دشمنان امروز برای نفوذ و ضربه زدن راه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.
 
به گزارش «انتخاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه، در مجمع علما و روحانیون استان سمنان که در مدرسه علمیه خواهران این استان، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان و همچنین ائمه جمعه و جماعات این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران پر افتخار دفاع مقدس در تاریخ نظام اسلامی و همچنین تاریخ اسلام حاوی روز‌های شیرین و به یادماندنی است که آحاد مردم یکدست و یکصدا در حفظ و حراست از کیان این سرزمین هر آنچه که داشتند خالصانه و بی‌ادعا به میدان آوردند که نتیجه آن هم این شد که علی‌رغم هجوم گسترده دشمن حتی یک وجب از خاک مقدس این سرزمین را از دست ندادیم.
 
به نوشته میزان، وی افزود: در حوزه تاریخ دفاع مقدس و حوادث آن دوران در قالب تصاویر و نگارش کتاب غفلت شده است که باید صاحبان اندیشه و قلم برای انتقال ذخایر ارزشمند این گنجینه پربها به نسل‌های آینده قلم‌فرسایی و تبیین کنند.
 
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ایثارگری‌ها و جانفشانی رزمندگان، جانبازان و آزادگان آن دوران اظهار کرد: راه شهیدان راه سعادت، استقامت و اقتدار بود که باید از این الگو در تمام اعصار بهره برد و ادامه دهنده این مسیر نورانی و مبارک آن‌ها باشیم.
 
عبداللهی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه طلاب و روحانیت بیان کرد: باید گفت اگر نبودند علما و مبلغان دین مبین اسلام و بزرگانی همچون صاحب جواهر‌ها و سید رضی‌ها آیا اسمی از دین باقی می‌ماند؟
 
وی با اشاره به نقش جاودان اهل علم و دیانت برای بقای دین و ولایت فقیه تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند دین نباشد و به عبارتی آن‌ها بقای اعتقادات توحیدی ما را نمی‌خواهند، بنابراین هر کاری می‌کنند تا ما را از دین، فرهنگ دینی و اعتقادات واقعی خارج و دور کرده تا به این وسیله جامعه اسلامی را به ورطه سقوط و انحطاط بکشانند.
 
عبداللهی با بیان اینکه در طول 45 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد در هر دهه آن یک برنامه، فتنه و تهدید جدید برای ضربه زدن و نابودی انقلاب طراحی و اجرا کردند، که اگر اگر نبود هوشیاری مردم، و روشنگری روحانیت، با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌شدیم.
 
وی با تشریح حوادث و فتنه‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون گفت: بعد از جنگ هر چند سال یک بار دشمنان با ترفند‌های گوناکون و نقشه‌های مختلف فتنه جدیدی را در کشور رقم زدند که هدف آن‌ها القا ناکارآمدی نظام و  جدا کردن مردم به ویژه جوانان از ولایت بود و می‌دانستند اگر می‌خواهند توفیقی داشته باشند باید اعتقادات مردم را خدشه‌دار کنند، اما دیدید که خودشان رسماً اعلام کردند «ما باختیم».
 
وی اظهار کرد: تمامی این خاکریز‌هایی که دشمن برای خود برای ضربه زدن به انقلاب و نظام ترسیم کرده بود با یک ستون و علم یعنی ستون ولایت فقیه به دست جوانان مومن و‌انقلابی و مردم وفادار به نظام اسلامی و به برکت خون شهیدان فتح شد و به شکست انجامید،  به عبارتی به فرجام نرسید و باید گفت این ستون استوار ولایت فقیه بود که هیچ گاه از هیچ تهدیدی نترسید و حزن و اندوهی به خود راه نداد تا جامعه در آرامش باشد، و اینگونه بود که محاسبات دشمن به هم ریخت.
 
وی با بیان اینکه شناخت دشمن نسبت به جریان انقلاب، اعتقادات مردم ایران و مکتب ولایت بسیار دقیق است، اظهار کرد: آن‌ها امروز برای نفوذ و ضربه زدن راه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند که یکی از آن‌ها نفوذ در حوزه‌های علمیه است، تا طلاب و روحانیت را از مسیر انقلاب و ولایت منحرف کنند.
 
این مقام عالی قضایی بر لزوم تبعیت از سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و راهبرد‌های ولایت فقیه تأکید‌کرد و افزود: فرهنگ باطل درست کردن و دور کردن جامعه روحانیت از اشاعه فرهنگ صحیح دینی از اهداف دشمن است؛ لذا باید حوزه‌های علمیه برای این برنامه دشمن نیز برنامه ریزی داشته باشند.
 
عبداللهی تصریح کرد: امروز طلاب باید مخاطب‌شناس، زمان‌شناس، آشنا به جهاد تبیین و منشور گام دوم انقلاب باشند و در راستای اشاعه مکتب اسلام از هیچ کوششی فروگذار نکنند.
 
وی اظهار کرد: سنگر مساجد به عنوان خیمه‌گاه اسلام برای تربیت نسل جوان باید حفظ شوند و از این ظرفیت غنی و  فرهنگ حسینی مانند پیاده روی اربعین به خوبی استفاده شود.
 
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه ایجاد تفرقه در حوزه با ترفند حوزه انقلابی و غیرانقلابی از اهداف دشمنان است، گفت: ما حوزه غیرانقلابی نداریم، اصل روحانیت و طلبگی برگرفته از دین اسلام و در مسیر انقلاب است ولاغیر.
 
عبداللهی اظهار کرد: نقش‌آفرینی حوزویان در فرهنگ سازی مسائل دینی مستلزم حرکت در مسیری است که ولایت و نظام اسلامی ترسیم می‌کند.
 
وی تصریح کرد: قوه قضاییه نیز به عنوان ملجا و پناهگاه مردم و پاسدار شریعت اسلام است و با کسانی که بخواهد بر خلاف قانون و بر خلاف شرع عملی را مرتکب که موجب سلب آرامش روحی و روانی جامعه شود بدون هیچ ملاحظه‌ای، قاطعانه برخورد خواهد کرد.
 
گفتنی است رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در ادامه برنامه خود با حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار و در خصوص مسائل قضایی استان و مطالبات و انتظارات ایشان و مردم سمنان از نظام قضایی کشور گفت‌وگو کردند، همچنی در نشستی صمیمانه با کارکنان شورای حل اختلاف این استان ضمن شنیدن درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها، از زحمات و خدمات آن‌ها در کاهش پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش قدردانی کرد.