صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۷ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پزشکیان: درباره برجام در نیویورک گفت‌وگوهایی انجام شد
پزشکیان به موضوع برجام اشاره کرد و توضیح داد: درباره برجام گفتگو‌هایی انجام شد، دغدغه‌های خود را با کشور‌های اروپایی مطرح کردیم و قرار شد وزرای امور خارجه این مساله را دنبال کنند. اعلام کردیم که ما برجام را پاره نکردیم و این ترامپ بود که این کار را کرد، آن‌ها نیز پذیرفتند. تلاش بر این است که با گفتگو این روند و تحریم‌ها و روندی که در کشور ما ایجاد کرده‌اند را پیگیری کنیم.
 
احتمال آتش بس ۲۱ روزه بین اسرائیل و لبنان
رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شدند که تا ساعاتی دیگر آتش‌بس موقت بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل اعلام می‌شود. به گفته این مقامات آمریکایی آتش‌بس موقت ۲۱ روزه خواهد بود و قرار است در این مدت طرفین براس دستیابی به توافق نهایی جهت بازگشت ساکنان مناطق مرزی در لبنان و اسرائیل به خانه‌های خود مذاکرات را ادامه دهند.
 
درآمد هزار میلیاردی سنجش از ۳ آزمون
فرقی نمی‌کند در کدام مقطع می‌خواهید تحصیل کنید؛ چراکه درهرصورت تنها دو مسیر پیش رویتان قرار دارد. باید در آزمون‌های مرتبط شرکت کنید و با کسب رتبه لازم، مجوز ورود به دانشگاه یا رفتن به مقطع بالاتر را به‌دست آورید یا از طریق پذیرش در رشته‌های بدون‌آزمون، خودتان را به صندلی‌های دانشگاهی برسانید.
 
پیشنهاد وزیر نیرو برای اتصال شبکه برق روسیه، ایران، امارات و عربستان
وزیر نیرو در نشست وزیران انرژی گروه بریکس در مسکو، پیشنهادهایی برای توسعه همکاری‌ کشورهای عضو این گروه از جمله اتصال شبکه برق روسیه، جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را مطرح کرد.
 
حکم «اسلامی» برای نیروی نفتیِ سعید جلیلی
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حکمی جواد اوجی را به عنوان قائم مقام این سازمان منصوب کرد.
 
گروسی: دولت هریس به برجام باز خواهد گشت
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی اعلام کرد که در صورت پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت او برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران آماده است.
 
موضوع کنکور مجدداً در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود
سخنگوی دولت از بررسی دوباره موضوع کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.  وی گفت: اجرای عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان در سراسر کشور از اولویت‌های جدی دولت چهاردهم است.
 
پزشکیان ۱۱۰۰ لوح تاریخی را به ایران بازگرداند
همزمان با بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک، ۱۱۰۰ لوح تاریخی متعلق به دوران هخامنشی و داریوش اول، از آمریکا به ایران بازگردانده شد.این‌ لوح‌ها به خط میخی و به زبان عیلامی است.
 
منابع عبری: هدف حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت، «محمد محسن سرور» از فرماندهان حزب الله بود
آمار شهدای تجاوز هوایی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت به چهار نفر افزایش یافت. رادیو ارتش اسرائیلی مدعی شد هدف عملیات ترور امروز ضاحیه محمد محسن سرور بوده است.
 
ظریف: ایران در ماه‌های گذشته به شدت در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده
معاون راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران در ماه‌های گذشته در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده است، هشدار داد: اکنون این چشم‌انداز وجود دارد که جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه دشوارتر شود.
 
اظهارات پزشکیان درباره موضوع حجاب: می‌خواهند ایران را چند پاره کنند
مسعود پزشکیان در دیدار با جمعی از نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا گفت: متأسفانه برخی در خارج از کشور موضوع حجاب را به بهانه و ابزاری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بدل کرده‌اند؛ این در حالی است که برنامه اساسی طراحان اصلی این مسئله در ورای تضعیف جمهوری اسلامی، تجزیه و چند پاره کردن ایران است که این به نفع هیچ شهروند ایرانی در دنیا نخواهد بود