صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
رئیس جمهور با بیان اینکه فرانسه می‌تواند در متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی بسیار موثرتر عمل کند، گفت: امروز مردم ایران و منطقه به شدت از جنایات رژیم صهیونیستی متاثر هستند و تداوم این جنایات می‌تواند وضعیت را از کنترل خارج کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور با بیان اینکه فرانسه می‌تواند در متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی بسیار موثرتر عمل کند، گفت: امروز مردم ایران و منطقه به شدت از جنایات رژیم صهیونیستی متاثر هستند و تداوم این جنایات می‌تواند وضعیت را از کنترل خارج کند.

مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی در دیدار آقای «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری در منطقه، در پاسخ به رژیم صهیونیستی خویشتن‌داری پیشه کرد، اما رژیم صهیونیستی جنایات خود را در غزه تشدید و حالا هم به لبنان حمله کرده است، اظهار داشت: جنایات صهیونیست‌ها با کدام قاعده‌ای قابل توجیه است که آمریکا و برخی کشورهای غربی از جمله فرانسه آن را دفاع مشروع از خود توصیف می‌کنند!

رئیس جمهور افزود: اگر امروز در یکی از کشورهای مستقل به یک فرد اجحافی صورت گیرد، مدعیان حقوق بشر همه افکار عمومی جهان را علیه آن بسیج می‌کنند، اما در غزه و لبنان هزاران بی‌گناه به خاک و خون کشیده شده‌اند و از این مدعیان صدایی در نیامده است؛ کشورهای غربی باید به اعمال استانداردهای دوگانه پایان ببخشند، چرا که این وضعیت و صرف اعلام زبانی محکومیت، باعث گستاخی بیش از پیش رژیم صهیونیستی شده است.

پزشکیان در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه دولت بنده به دنبال این است که در داخل کشور و در منطقه وفاق و وحدت ایجاد کرده و یک تعامل سازنده با همسایگان ایجاد کند، تصریح کرد: ما ساختن دنیایی بر پایه صلح و حفظ کرامت همه انسان‌ها را دنبال می‌کنیم و بر همین اساس آماده همکاری و تعامل با کشورهای اروپایی نیز هستیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه فرانسه می‌تواند در متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی بسیار موثرتر عمل کند، گفت: امروز مردم ایران و منطقه به شدت از جنایات رژیم صهیونیستی متاثر هستند و تداوم این جنایات می‌تواند وضعیت را از کنترل خارج کند.

پزشکیان در ادامه با اعلام آمادگی کشورمان برای گفتگو درباره حل مسائل فیمابین از جمله مسئله هسته‌ای خاطرنشان کرد: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود. البته ما برای تقویت بنیه دفاعی و توان بازدارندگی خود به شکل متعارف تلاش می‌کنیم و در این راستا وضعت امروز غزه درس عبرتی برای ما و همه کشورهای دنیاست که اگر قوی نباشیم، ممکن است رژیمی جنایتکار اینچنین به ما حمله کند، اما در راستای رفع موانع توسعه ایران، آماده تعامل و گفتگو هستیم.

«امانوئل مکرون» نیز در این دیدار با ابراز نگرانی از وضعیت منطقه و به خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: فرانسه به شدت تجاوز به لبنان را محکوم کرده و همه تلاش خود را برای اعمال فشار و توقف این تجاوز به کار گرفته‌ایم.