صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
زهرا بهروز آذر معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند گفت: هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم و حق تحصیل برای تمام کودکان اعم از دختر و پسر فراهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند گفت: هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم و حق تحصیل برای تمام کودکان اعم از دختر و پسر فراهم است.

زهرا بهروز آذر با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش و تحصیل به واسطه قانون اساسی، هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم گفت: حق تحصیل برای تمام کودکان دختر و پسر فراهم است.

وی با بیان اینکه آمار خوبی از نظر میزان تحصیل داریم افزود: حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه فاصله سطح تحصیلات در شهرها و روستاها حدود ۱۰ درصد است ادامه داد: دختران به تعداد پسران درس می‌خوانند؛ در دانشگاه‌ها نیز ورودی دختران افزایش پیدا یافته است و بیش از ۶۰ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها دختران هستند.

بهروزآذر با بیان اینکه آنچه به عنوان «تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی» یاد می‌شود، واقعی نیست و در ایران شاهد آن نیستیم گفت: تلاش می‌شود نابرابری‌هایی را که به دلیل عدم دسترسی به آموزش باکیفیت و آموزش رایگان در برخی مناطق محروم و روستاهای دورافتاده وجود دارد را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: برای ورود دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل تلاش می‌کنیم تا از آموزش رایگان و باکیفیت برخوردار شوند.