صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اظهارات برجامی پزشکیان در سازمان ملل
رئیس جمهور در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تحریمهای یکجانبه مردم را هدف قرار داده و در پی نابودی بنیانهای اقتصادی ایران است. هدف امنیتی سازی ایران است و نتیجه آن ناامنی همگان سیاست فشار حداکثری زمانی علیه ملت ایران به کار گرفته شد که ایران به گواهی آژانس بین المللی انرژی هسته ای به تمامی تعهداتش در برجام پایبند بود. وی افزود: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم. اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود میتوان در مورد دیگر مسائل هم وارد گفتگو شد. 

عراقچی: به دنبال احیای فرمول برجام هستیم
 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که اکنون در نیویورک حضور دارد در گفت‌وگویی با شبکه سوم سیما در خصوص احیای برجام گفت: به دنبال احیای فرمول برجام به شکلی عزتمندانه هستیم. 

بایدن: باید جلوی اقدامات نیابتی ایران را بگیریم
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص ایران گفت که ما باید جلوی اقدامات نیابتی ایران را بگیریم و باید اطمینان حاصل کنیم که به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.

۴۰ جانباخته و ۹ محبوس در معدن
رئیس سازمان مدیریت بحران درمورد حادثه معدن طبس گفت: یک نفر دیگر از محبوسان را پیدا کردیم و هم اکنون در مجموع ۴۰ جانباخته داریم و ۹ نفر هم همچنان در معدن محبوس هستند. 

همه محبوس شده ها جزو فوت شدگان محسوب می‌شوند
مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تأکید کرد: متاسفانه افرادی هم که در معدن گرفتار شدند و محبوس هستند به عنوان فوتی حساب میشوند.

افراد محبوس در عمق ۲۲۰ متری قرار دارند
صداوسیما: مدیر عملیات معدن طبس گفت: افراد محبوس در عمق ۲۲۰ متری قرار دارند. ایزدی با بیان اینکه عملیات جستجو همچنان ادامه دارد افزود: نمی‌توان زمان رسیدن به این افراد را تخمین زد. 

سخنگوی دولت درمورد آزادی زندانیان سیاسی: انشاالله گشایش هایی پیش رو خواهیم داشت
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولتدر نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی درباره تلاش‌های دولت چهاردهم برای آزادی زندانیان سیاسی اظهار داشت: آزادی برخی از کسانی که در بند بودند، توانست این احساس خوب را به جامعه برگرداند که وفاق در حال اجرایی شدن در جامعه است و از حد کلمه فراتر رفته است و ان شاءالله گشایش هایی را پیش رو خواهیم داشت همانگونه که تا به حال شاهد آن بوده ایم.

تلگرام می‌گوید از این پس بخشی از اطلاعات کاربران را به مقا‌مات خواهد داد
شبکه پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده است از این پس شماره تلفن و آدرس آی.پی یا نشانی پروتکل اینترنت کاربران خود را در صورت وجود حکم قضایی یا «سایر درخواست‌های حقوقی معتبر» در اختیار مقامات خواهد گذاشت. پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر این شبکه روز دوشنبه گفت این تغییر در سیاست خدماتی و حریم خصوصی این شبکه احتمالا بزهکاران را از به کاربردن تلگرام «دلسرد خواهد کرد.» 

یک مقام پنتاگون: ایران خواهان جنگ گسترده در منطقه نیست
یک مقام پنتاگون می‌گوید: ارزیابی ما این است که ایران خواهان جنگ گسترده در منطقه نیست و هیچ اقدام نظامی برای حمایت از حزب الله انجام نداده است. وی افزود: ما در عملیات اسرائیل علیه حزب الله نقشی نداریم و این عملیات جنبه دفاعی دارد.   

موضع دولت درمورد FATF
فاطمه مهاجرانی در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی دولت گفت که موضوع FATF با هماهنگی مجمع تشخیص در چارچوب منافع ملی در حال پیگیری است و اقدام خواهد شد. او تاکید کرد که FATF شامل چهار معاهده است که دو مورد آن را ایران سال هاست رعایت می کند و دو معاهده پالرمو و CFT باقی مانده که باید به آن بپیوندیم.

حضور چند روز بیشتر عراقچی در نیویورک
یک منبع اگاه درمورد حضور چند روز بیشتر عراقچی در نیویورک به «انتخاب» گفت: وزیر خارجه همواره چند روزی بیشتر در نیویورک می ماند تا از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل برای دیدار با وزرای خارجه کشورهای دیگر استفاده کند و در جلسات متعددی که در حاشیه مجمع برگزار می شود شرکت کند. 

ادعای سوئد: ایران مسئول حملات سایبری سال ۲۰۲۳ در این کشور است
دادستانی سوئد مدعی شد سرویس اطلاعاتی ایران در سال ۲۰۲۳ با هک یک اپراتور پیام کوتاه تلاش کرد مردم را به انتقام گرفتن از معترضانی که قرآن را سوزانده بودند، تشویق کند. دفتر دادستانی سوئد امروز (سه شنبه) اعلام کرد در تابستان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ هزار پیام کوتاه حاوی دعوت به گرفتن انتقام از کسانی که به قرآن کریم در این کشور هتک حرمت کرده بودند، ارسال شده است.