صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور چپگرای برزیل، سخنان خود را در مجمع عمومی سازمان ملل با تبریک به هیئت فلسطینی که برای اولین بار به‌عنوان عضو ناظر در این جلسه حضور دارد، آغاز کرد. رئیس‌جمهور برزیل گفت سال گذشته شاهد بیشترین درگیری‌های نظامی از زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی ی: لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور چپگرای برزیل، سخنان خود را در مجمع عمومی سازمان ملل با تبریک به هیئت فلسطینی که برای اولین بار به‌عنوان عضو ناظر در این جلسه حضور دارد، آغاز کرد.
 
رئیس‌جمهور برزیل گفت سال گذشته شاهد بیشترین درگیری‌های نظامی از زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده‌ایم.
 
 داسیلوا گفت در اوکراین درگیری نظامی رو به گسترش است و چشم‌اندازی از آتش‌بس وجود ندارد. او گفت این درگیری‌ها یادآور سخت‌ترین روزهای جنگ سرد است که جهان را به آستانه درگیری اتمی رساند.
 
او مدعی شد که درگیری بین اسرائیل و غزه که «با حمله عده‌‌ای تروریست به مردم بی‌گناه آغاز شد»، اکنون به «یک تنبیه دسته‌جمعی» تبدیل شده است و در حال گسترش به لبنان است.
 
داسیلوا همچنین به بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی، سیل‌ها و طوفان‌های بی‌سابقه اشاره کرد و گفت منطقه آمازون شاهد یک خشکسالی بی‌سابقه است.
 
او از چندجانبه‌گرایی برای مقابله با بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی دفاع کرد.
 
 داسیلوا از وضعیت رو به افول دموکراسی در جهان انتقاد کرد و گفت دموکراسی‌ها باید به انتظارات به حق کسانی که دیگر گرسنگی، بی‌عدالتی، بیکاری و خشونت را نمی‌پذیرند، پاسخ دهند.
 
او همچنین از افزایش نابرابری در جهان انتقاد کرد و خواهان مشارکت‌ کشورهای در حال توسعه در مدیریت نهادهایی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول شد. او همچنین از ایجاد یک استاندارد مالیاتی بین‌المللی دفاع کرد تا ثروتمندان ناچار به پرداخت مالیات شوند.
 
او خواهان اصلاح ساختار سازمان ملل و عضویت کشورهای در حال توسعه و کشورهای آفریقایی در نهادهایی مانند شورای امنیت شد.
 
لولا داسیلوا همچنین خواهان ایجاد نهادی بین‌دولتی برای نظارت بر هوش مصنوعی با حضور تمامی کشورها شد.