صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۸۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
وزیران خارجه ایران و ژاپن درباره وضعیت پرونده هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند و مقام وزارت خارجه ژاپن ضمن بیان اینکه همکاری کامل و بدون تاخیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضروری است، از ایران خواست تا اقدامات سازنده‌ای برای بازسازی توافق هسته‌ای انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
 «کامیکاوا یوکو» وزیر امور خارجه ژاپن که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه رایزنی و گفت‌وگو کرد.
 
طبق روایت توکیو، در این جلسه کامیکاوا تسلیت صمیمانه خود را در رابطه با تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ در شرق ایران ابراز کرد.
 
وزیر خارجه ژاپن بر اهمیت ادامه گفت‌وگوهای چندجانبه بین 2 طرف در میان تنش‌های جاری در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.
 
طرفین در این دیدار درباره اوضاع منطقه تبادل نظر کردند.
 
کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن ضمن تاکید بر اهمیت اجتناب از تبادل حملات و چرخه خشونت، از ایران خواست حداکثر خویشتنداری را نشان دهد.
 
توکیو همچنین خبر داده «این دیپلمات عالی رتبه ژاپنی همچنین از ایران خواست تا قویا از سایر گروه‌های مرتبط مانند حزب‌الله و حوثی‌ها (انصارالله) که بر آن‌ها نفوذ دارد، بخواهد که خویشتنداری کنند».
 
وزیر خارجه ژاپن همچنین بر اهمیت ایمنی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج فارس تاکید کرد.
 
وزیران خارجه ایران و ژاپن همچنین درباره وضعیت پرونده هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند و مقام وزارت خارجه ژاپن ضمن بیان اینکه همکاری کامل و بدون تاخیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضروری است، از ایران خواست تا اقدامات سازنده‌ای برای بازسازی توافق هسته‌ای انجام دهد.
 
وزیر خارجه ژاپن در این دیدار همچنین در مورد موضوع انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه قویا ابراز نگرانی کرد.
 
همچنین هر دو طرف بر ادامه گفت‌وگوهای چندجانبه میان ایران و ژاپن از جمله در سطح وزیران خارجه تاکید کردند.